باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کدام سریال‌های تلویزیونی این روز‌ها در مرحله تولید هستند؟

هنرمندان سریال‌های تلویزیونی حتی در این روز‌های کرونایی، مسئولیت خود را برای تهیه و تولید آثار شاخص فراموش نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به دلیل شیوع کرونا، گروه سازنده برخی سریال‌ها تصویربرداری پروژه های خود را در تهران و شهرستان ها، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه می دهند.

بازیگران شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در مجموعه های تلویزیونی جلوی دوربین کارگردان‌های رسانه ملی رفته اند.

کارگردانان صاحب نامی چون داوود میرباقری، احمد امینی، کیانوش عیاری، مجتبی راعی، سعید سلطانی، ابوالقاسم طالبی، سیدجواد رضویان و ... این روزها در حال تولید سریال‌های تلویزیونی در ژانرهای مختلف هستند.

در ادامه این گزارش با برخی سریال‌های در حال تولید تلویزیون آشنا شوید:

 

سریال «پس از آزادی»

مجموعه تلویزیونی «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کننده سعید سعدی است. این روز‌ها تدوین سریال به طور کامل انجام شده است و صداگذاری در حال انجام است. هنوز زمان پخش آن اعلام نیست.

خسرو شهراز، قاسم زارع، رضا داوود نژاد، اندیشه فولادوند، اصغر همت، مرتضی اسماعیل‌کاشی، سام کبودوند، آزاده سیفی، سارا شاهرودیان، حسین باشه آهنگر، رامین سیار دشتی، و ... در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

سریال

سریال «شرم»

تصویربرداری سریال «شرم» به کارگردانی احمد کاوری و نویسندگی سعید فرهادی این روز‌ها در تهران ادامه دارد. تهیه کنندگی این سریال را امیر پور وزیری به عهده دارد که پیش از این کارگردانی سریال «مینو» را در کارنامه کاری خود داشته است.

این سریال ۲۵ قسمتی پاییز امسال از شبکه سه سیما پخش می‌شود. ملودرامی خانوادگی با درونمایه عاشقانه است که رازی از گذشته را فاش و داستان را دچار چالش می‌کند. همچنین به مسائل اجتماعی و دغدغه‌های امروزی در زمینه خرید و فروش مسکن و مشکلاتی که از آن ناشی می‌شود نیز می‌پردازد.

ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، نسیم ادبی، فریبا متخصص از بازیگران این سریال هستند و هنوز بازیگر جدیدی به این گروه اضافه نشده است. زنده یاد سیروس گرجستانی نیز در این اثر حضور داشت که مشخص نیست ادامه نقش او چه خواهد شد.

سریال

سریال «جشن سربرون»

«جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان از جمله سریال‌هایی محسوب می‌شود که عنوان «الف فاخر» را بر خود دارد.

این سریال به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد. «جشن سربرون» از مهرماه تصویربرداری‌‎اش را در زرنان آغاز کرد و در ۶ ماه پیش از سال ۹۹ نیز نزدیک به ۳۵ درصد از ضبط آن به اتمام رسیده بود.

در کنار انجام مراحل تصویربرداری، این روز‌ها مراحل تدوین و صداگذاری همزمان آن به ترتیب توسط حسین زندباف و آرش قاسمی در حال انجام است و جلوه‌های ویژه بصری آن را نیز بهنام خاکسار در دست پیگیری دارد.

در «جشن سربرون» بازیگرانی همچون محمود پاک‌نیت، حسین محجوب، فرخ نعمتی، قاسم زارع، نادر فلاح، لیلا اوتادی، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این سریال تاریخی آمده است: «بهادر»، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سر باز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگتری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.

سریال

سریال «خانه امن»

تصویربرداری مجموعه «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری درتهران  ادامه دارد. نویسندگی «خانه امن» را حسین تراب‌نژاد برعهده دارد که براساس طرحی از مرتضی اصفهانی نوشته شده است.

حمیدرضا پگاه، سیما تیرانداز، سامان صفاری و امین زندگانی از جمله بازیگرانی هستند که پیش‌تر مقابل دوربین احمد معظمی رفته‌اند.

«خانه امن» در طول چند ماه گذشته در شهر‌های مختلف کشور تصویربرداری شده است. این مجموعه از تولیدات گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم است که روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته و به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

سریال های در مرحله تولید

سریال «طلاق»

تصویربرداری سریال «طلاق» در حال انجام است. ابوالقاسم طالبی پس از ساخت دو مجموعه «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان» ساخت مجموعه‌ای را عهده‌دار است که به مسائل روز جامعه توجه دارد.

او قصه‌ای در هم تنیده شده را طراحی و به نگارش در آورده که به مسائل اجتماعی می‌پردازد و در دل قصه‌ها نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز شده است. تصویربرداری سریال «طلاق» که در مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود، علاوه بر تهران در چند کشور خارجی نیز انجام خواهد شد.

بازیگران: قطب الدین صادقی، مجید واشقانی، حمید گودرزی، پیام دهکردی، ناصر آقایی، بهار محمدپور، هدیه رضایی، نیلوفر کیارستمی، عسل غروی و...

سریال

«صفر بیست و یک»

تصویربرداری سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک سیامک انصاری و سیدجواد رضویان در حال انجام است. سیامک انصاری و جواد رضویان از دوستان قدیمی هستند و تاکنون همکاری‌های مشترک بسیاری با هم داشتند، اما سریال «صفر بیست و یک» اولین تجربه کارگردانی مشترک آن‌ها است؛ ضمن اینکه علاوه بر کارگردانی به عنوان بازیگر هم در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

مهدی فخیم زاده، سروش جمشیدی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، آزیتا ترکاشوند، مریم شیرازی، امیرحسین رستمی، افشین آقایی، پادینا کیانی، مهبد بیور و محمدماهان فلاحتی از جمله بازیگران سریال «صفر بیست و یک» هستند.

مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» در چهار فصل برای پخش از شبکه سه سیما ساخته می‌شود.

سریال

سریال «شهید باکری»

مجموعه تلویزیونی با موضوع زندگی «شهید باکری» در ۷ قسمت تولید خواهد شد.

تهیه کنندگی این سریال را ابوالفضل صفری که پیش‌تر هم ساخت آثاری متفاوت و استراتژیک را در کارنامه اش دارد، بر عهده دارد و بناست هادی حجازی فر به عنوان اولین تجربه آن را کارگردانی کند.

این مجموعه در مرکز سیمافیلم ساخته خواهد شد و هادی حجازی فر علاوه بر کارگردانی سریال، ایفای نقش شهید باکری را هم برعهده خواهد داشت.

سریال

سریال «ایل‌دا»

«ایل‌دا» یکی از مجموعه‌های پربازیگر و از تولیدات سیما فیلم است. در این مجموعه بیش از ۳۵ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون با گریم‌های متفاوت فعال هستند. همچنین بیش از ۱۰۰ بازیگر تلویزیون و تئاتر لرستان در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

«ایل‌دا» در گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم و به تهیه کنندگی سید علیرضا سبط احمدی و کارگردانی راما قویدل و نویسندگی نوشین پیرحیاتی در حال تولید است.

سریال «ایل دا» در حوزه دفاع مقدس است و اتحاد، همبستگی و ایستادگی مردان و زنان عشایر و روستایی مناطق مرزنشین و غرب کشور و قصه ایثار و فداکاری مردم غرب کشور در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ را روایت می‌کند.

«ایل دا» در مناطق زیبا، بکر و منحصر به فرد لرستان و در فضایی کاملاً روستایی و بومی تولید و قسمت اعظم لوکیشن‌ها در فضا‌های خارجی این مناطق به تصویر کشیده می‌شود.

سریال

سریال «می‌جان»

سریال «می‌جان» به نویسندگی و کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید پروینی مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند.

در این سریال بازیگرانی چون بهروز شعیبی، الهام کردا، لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی پور، مریم بوبانی، رویا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، رها خدایاری، وحید آقاپور، مجید پتکی، معصومه قاسمی پور، فریده دریامج، محمدعلی فرمند، شهروز آقایی پور، مریم شعبانی، رضا جوشنی، مهدی فریضه و هاله گرجی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال

«بیگانه‌ای با من است»

«بیگانه‌ای با من است» عنوان سریال تلویزیونی است که به کارگردانی احمد امینی جلوی دوربین رفت که در دو فاز ۳۵ و ۱۰ قسمتی برای شبکه دو سیما آماده می‌شود. مجموعه تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» به تهیه کنندگی بهروز مفید و کارگردانی احمد امینی برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید می‌شود. قرار است آرش معیریان ۱۰ قسمت پایانی را کارگردانی کند.

داستان این سریال ۳۰ قسمتی به نویسندگی فروغ فروهیده در سال ۷۰-۶۹ می‌گذرد و درباره جابجایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل می‌دهد.

شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه از بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

سریال

باخانمان

باخانمان به زودی با پایان مراحل پیش تولید و انتخاب قطعی عوامل و معرفی بازیگران منتخب وارد فاز تولید خواهد شد. سریال «باخانمان» جدیدترین همکاری زینب تقوایی و برزو نیک نژاد پس از تجربه موفق «دودکش» است. فیلمنامه سریال را نیز امیر برادران می‌نویسد.

سنجرخان

فیلمنامه این سریال توسط مرحوم ضیاءالدین دری نوشته شده است. سنجرخان وزیری مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشار‌های زیاد اشغالگران ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و اجازه از آنها، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها راه جنگ با روس‌ها برای این او هموارتر شد. بنابراین با اتکا به نیرو‌های مردمی روستا‌های اطراف سنندج راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

سریال «سنجرخان وزیری» با نویسندگی زنده یاد ضیاءالدین دری، تهیه‌کنندگی حسین جلالی، کارگردانی محمدحسین لطیفی و با حضور هنرمندان ملی و بومی استان کردستان، در ۲۶ قسمت تولید خواهد شد. آیین پیش تولید سریال فاخر و ملی «سنجرخان وزیری»، با حضور مسئولان استانی و کشوری در خانه کُرد سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد.

سریال

سریال «بوم و بانو»

جدیدترین بازیگری که به این سریال پیوسته است، خیام وقار کاشانی است. سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی، نویسندگی شعله شریعتی و اعظم بهروز و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب آخرین روز‌های پیش تولید را پشت سر می‌گذارد.

بازیگرانی چون مسعود رایگان، بهنام تشکر، فریبا متخصص، خیام وقار کاشانی، مهدی احمدی و ساغر قناعت در سریال «بوم و بانو» بازی می‌کنند.

مسعود رایگان در این سریال ایفاگر نقش تیمسار افشار و بهنام تشکر نیز نقش سرهنگ سپنتا را بر عهده دارد. ساغر قناعت که پیش از این با فیلم‌های سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی و «جشن دلتنگی» به کارگردان پوریا آذربایجانی در قامت بازیگر شناخته شده بود، با بازی در سریال «بوم و بانو» اولین حضور تلویزیونی خود را تجربه می‌کند. فریبا متخصص نیز در این پروژه نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار را برعهده دارد. مهدی احمدی و دیبا زاهدی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

«بوم و بانو» به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز و کارگردانی سعید سلطانی عاشقانه‌ای در هزار توی تاریخ است که در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید خواهد شد.

سریال

سریال زمین گرم

این روز‌ها تصویربرداری سریال زمین گرم به نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت اله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در تهران ادامه دارد.

علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، مرجان شیرمحمدی، علیرضا آرا، شیوا ابراهیمی، دنیا مدنی، صادق برقعی، مرتضی درویش و با حضور افتخاری پریوش نظریه از بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه قصه این سریال آمده است: گندم در زمین، چون جنین در رحم گرم مادر رشد می‌کند و به دنیا می‌آید. قصه زمین گرم قصه تلاش گندم و انسان در کنار هم است و یک خالق که به هر دو جان داده است و محافظ هر دو است در طوفان‌های گذرای زندگی.

نعمت اله برای اولین بار کارگردانی سریالی را عهده دار شده است و پیش از این به عنوان نویسنده فعالیت داشت. سریال‌های برادرجان، جراحت، شیدایی، مدینه، میکائیل، خواب زده، زیر هشت، پشت بام تهران، عقیق، زیرپای مادر و ... از سریال‌هایی است که به قلم نعمت اله تهیه و تولید شده است.

سریال

سریال «سلمان فارسی»

سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری جزو کار‌های الف ویژه مرکز سیما فیلم است که فیلمبرداری آن ۵ سال طول خواهد کشید و در داخل و خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود.

فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌کند. همچنین علی دهکردی و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

این سریال فاخر که به زندگی سلمان فارسی یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، جدیدترین اثر داوود میرباقری است که تصویربرداری آن از زمستان سال گذشته در شهداد کرمان آغاز شد و سپس در جزیره قشم ادامه یافت.

داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد تا ماجرای فتح ایران است. پیش بینی شده این سریال در ۴۰ قسمت ساخته شود. البته شاید به واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند.

سریال

سریال «۸۷ متر»

سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری در مراحل پایانی تصویربرداری است. در خلاصه داستان این سریال آمده است: علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل شان را در خانه گذاشته‌اند، اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

این سریال کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در حال تولید است.

سریال

سریال  «تقدیر»

سریال ۳۰ قسمتی «تقدیر» به تهیه کنندگی بهادر اسدی در مرحله پیش تولید قرار دارد. این سریال که برای دهه فجر تلویزیون تدارک دیده شده،  قرار است در بهمن سال ۱۴۰۰ روی آنتن رود.

داستان سریال «تقدیر» درامی عاشقانه درباره انقلاب است که در سال‌های ۵۴ تا ۵۸ رخ می‌دهد و در ادامه به زمان حال می‌رسد. تاج بخش فنائیان نویسندگی این سریال را به عهده دارد که پیش از این نگارش سریال‌های همه بچه‌های ما و ... را برای تلویزیون داشته است.

سریال «برف بی صدا می‌بارد»

تصویربرداری سریال «برف بی صدا می‌بارد» به نویسندگی مسعود بهبهانی نیا، زهرا پارسافر و طیبه شجری، به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی مدتی پیش در شهرک غزالی آغاز شده است.

«برف بی صدا می‌بارد» عنوان سریالی سه فصلی است که در دهه‌های ۶۰-۷۰ و ۹۰ روایت می‌شود و با گذشت ۸ ماه از زمان پیش تولید، مدتی است وارد فاز تولید شده؛ اسامی بازیگران و عوامل این سریال در اخبار آتی اعلام خواهد شد.

این سریال ۲۵۰ قسمتی که محصول فیلم و سریال شبکه سه سیماست، در زمانی حدود ۱۰ هزار دقیقه تولید شده و فصل اول و دوم آن که در دهه ۶۰ و ۷۰ سپری و در ۱۰۰ قسمت تولید می‌شود. فصل سوم این سریال که دهه ۹۰ را روایت می‌کند، هم اکنون مراحل نگارش را می‌گذراند.

مسعود بهبهانی نیا نویسنده این سریال تلویزیونی، پیش از این نویسندگی سریال «کیمیا» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی که در ۱۱۰ قسمت تولید شده بود را به عهده داشته و این سریال ۲۵۰ قسمتی که از سال ۹۴ تحقیق و نگارش آن آغاز شده، پس از «کیمیا» رکوردی جدید در پرونده کاری این نویسنده خواهد بود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: اگر بمانی، غزل غزل ترانه لبخند به پایت می‌ریزم. پرده حسرت از دلت برمی کنم. برف بی صدا می‌بارد، دردانه من؛ بمان تا رسم پذیرایی از تقدیر را به جا آوریم.

 

سریال

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستایش ‌سیدمحمدی
۱۳:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
پس ستایش 4چیشد اون قصه اش هنوز ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید پس سریال ازسرنوشت 3 چی شد؟؟
Germany
ناشناس
۰۴:۴۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سریال فوق لیسانسه ها چی شد ؟ هنوز ماجرای حبیب و مازیار به نتیجه نرسید چرا بقیه سریال پخش نشد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۲:۳۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
فقط سریال های شبکه جم

هر کدوم یک ۳۰۰ ۴۰۰ ۵۰۰ قسمتی هستن جذاب ولی اصلا نمیفهمی توش کی به کی هست :)))
Iran (Islamic Republic of)
تو
۰۰:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
ببخشید سریال بچه مهندس 3 نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خدا رحمتت کنه سیروس گرجستانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
همش غموغصه بدردنخور
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۹:۵۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خیلی خوبه که !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران یه تحقیقی بکن ببین سریال افرا چی شد که تو نطفه خفه شد؟ خبری ازش نیست
Singapore
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
ادامه پایتخت چی شد؟ اینگونه با شعور مردم بازی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۸:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
به جای این همه فیلم بی کیفیت و نابود کردن پول های بیشمار دوتا فیلم خوب جهانی دوبله کنید هزار برابر بهتره
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
کشورروسیه هم خواستار خریدسریال وفیلم بانوی عمارت ودوبله آن به زبان روسی بود
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سری جدیدفیلم وسریال بانوی عمارت پس چی شد؟بیشترین مخاطب وبیننده،دربین همه مردم ایران روسریال زیبای وپر مخاطب بانوی عمارت داشت طبق نظرسنجیها!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۱۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
عالیه