حجت‌الاسلام علی شکری گفت: باهدف کیفی سازی فعالیت‌های کانون مداحان، انتخابات این کانون با سبک و سیاق جدید برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن بیان اینکه انتخابات کانون مداحان استان با سیاق جدید برگزار می‌شود، گفت: فقط مداحان مستمرخوان می‌توانند در هیئت رئیسه کانون عضویت داشته باشند.

او بابیان اینکه انتخابات به همان شکل سابق برگزار می‌شود، افزود: اما دیگر تنها مداحانی می‌توانند در آن داوطلب شوند که در اکثر اوقات سال به امر مداحی پرداخته باشند نه اینکه در یک‌زمان خاص به کار پرداخته و تا سال دیگر مشغول به شغلی دیگر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه کیفی سازی اقدامات و تصمیمات کانون مداحان یکی از مسائلی است که در این تحول‌ها لحاظ شده است، تأکید کرد: تغییرات دیگر این است که بانوان مداح برای خود یک کانون مداحان جدا خواهند داشت و این شرایط با توجه به اهمیت کار شعرای آئینی برای این قشر نیز رخ خواهد داد .

شکری بابیان اینکه انتخابات کانون مداحان با شیوه جدید سوم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات تا ۲۳ تیرماه انجام شده و علاقه‌مندان برای حضور در کانون مداحان استان سمنان به دفاتر و ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان سمنان مراجعه و فرم ثبت‌نام را پر کرده‌اند همچنین گروهی از پیشکسوتان و مداحان و ذاکران امین بر روند داوطلبی و تائید نامزد‌ها نظارت دارند تا همه‌چیز به دست خود مداحان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: کانون مداحان همچنین بسترسازی برای تأسیس و تقویت مراکز آموزش مداحی، ایجاد صنف مداحی و صیانت از ستایشگران به وسیله خودشان، پیشگیری از آسیب‌های ستایشگران به کمک خود ستایشگران، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت مداحان، ساماندهی ارتباط جامعه ستایشگری با نهاد‌های حاکمیتی و تقویت ارتباط جامعه ستایشگری با حوزه‌های علمیه و علما را برای تقویت محتوا و معنویت آن دنبال می‌کند.

او افزود: با توجه به اهمیت رسالت مداحان بانو و همچنین شعرای آئینی قرار است برای این دو قشر به صورت جداگانه کانونی تشکیل شود که متعاقباً دستورالعمل اجرایی آن اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.