درخواست استاندار سیستان وبلوچستان از اسلامی برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی این استان

استاندار سیستان و بلوچستان در نامه‌ای از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا اعتبار ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی این استان اختصاص یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، در بخشی از نامه احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به محمد اسلامی آمده است:  استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۱.۴ درصد از مساحت کشور تنها دارای ۱۲ ایستگاه هواشناسی و هشت ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه جو بالا و ۲ ایستگاه سنجش گردوغبار است.

اقلیم سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی‌های موسمی و بادهای ۱۲۰ روزه دارای شرایط ویژه و در برخی مواقع اضطراری در حوزه هواشناسی است که اهمیت وجود ایستگاه‌های هواشناسی بر اساس فناوری‌های روز و به تعداد لازم را بیش از پیش نشان می‌دهد.

موهبتی پیش از این در دیدار مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خواستار توسعه زیرساخت‌های هواشناسی استان شد و گفت« استانداری آماده است برای توسعه هواشناسی استان اعتبار اختصاص دهد».

او در این دیدار با اشاره به اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات توازن منطقه‌ای کشور به سیستان و بلوچستان پیشنهاد داد هرچقدر سازمان هواشناسی کشور برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی استان هزینه کند معادل آن استانداری پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار