حجاب «چادر» جزو میراث فرهنگی کشور‌های جهان اسلام است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: حجاب چادر جزو میراث فرهنگی کشور‌های جهان اسلام بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در نشست با جمعی از اعضای بسیج بانوان استان اردبیل به مناسبت هفته حجاب و عفاف گفت: بانوان بسیجی الگوی مناسبی برای دختران جوان بوده و می‌توانند در ترویج عفاف و حجاب نقش مهمی ایفا کنند.

او با اشاره به خدمات خاندان صفویه در ایجاد وحدت مذهبی در کشور بیان کرد: شاه اسماعیل صفوی، نوجوان ۱۳ ساله اردبیلی، معمار وحدت جغرافیایی و مذهبی ایران بود و مذهب شیعه را به‌عنوان مذهب رسمی ایران اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر ورود بسیجیان به ایجاد رونق در بخش گردشگری استان گفت: بسیجیان باید در عرصه گردشگری ورود کنند و ما آماده حمایت از جوانان بسیجی برای کارآفرینی و اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم.

فلاحی افزود: در حوزه تور‌های طبیعت‌گردی برخی نگرانی‌ها وجود دارد که نگاه ما باید ایجابی باشد نه سلبی، اگر بسیجیان در حوزه‌هایی مانند برگزاری تور‌های طبیعت‌گردی ورود کنند، خانواده‌ها می‌توانند با خیال آسوده‌تر از خدمات این تور‌ها استفاده کنند.

او عنوان کرد: بانوان نقش اساسی در تولید صنایع دستی کشور دارند و در سال جهش تولید آماده هستیم کلاس‌های آموزشی تولید صنایع دستی برای بانوان به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه‌یافته را با همکاری بسیج بانوان عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.