نوجوانی که مرتکب قتل غیرعمد شده بود اولین حقوقش را برای آزادی زندانی هدیه کرد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: شخصی که در هفده سالگی مرتکب قتل غیرعمد شده بود، پس از آزادی، اولین حقوقش را جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهداء نمود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،منوچهر رحمانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: شخصی که در هفده سالگی مرتکب قتل غیرعمد شده بود، پس از آزادی، اولین حقوقش را جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهداء نمود.

 رحمانی اظهار داشت: برخی از زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند که با کمک ستاد دیه آزاد می شوند، تحت تأثیر یاری انساندوستانه نیکوکاران، خودشان نیز به این جمع می پیوندند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران بیان داشت: عباس که شب چهارشنبه سوری دو سال قبل، با انفجار نارنجک دست ساز موجب مرگ نوجوان هم سن و سال محلشان شده، به دلیل عجز خانواده اش از پرداخت دیه، در 17 سالگی وارد کانون اصلاح و تربیت گردیده بود.

وی افزود: خرداد ماه سال گذشته، عباس که دانش آموز بود، در مدرسه کانون اصلاح و تربیت امتحانات خود را سپری کرده، در انتظار آینده نامعلوم خود بود که تلاش مددکاران ستاد دیه استان تهران به ثمر نشست و نیکوکاران مبلغ 270 میلیون تومان به خانواده داغداری که نوجوانشان را در این حادثه از دست داده بودند، پرداخت نمودند تا لبخند آزادی بر چهره عباس و خانواده اش نقش ببندد.

رحمانی تصریح کرد: بهترین زمانی که انسان می تواند انفاق کند در مورد نیازمندانی است که ناخواسته درگیر حادثه ای شده و در گرفتاری راه نجاتی ندارند. این افراد مجرم و بزهکار نبوده، تنها بر اثر سهل انگاری مرتکب جرم غیرعمد شده اند.

او همچنین گفت: از دیدگاه روانشناسی افرادی که کمک کردن به دیگران را یکی از دغدغه های اصلی خود می بینند، به بالاترین جایگاه انسانی رسیده اند. عباس نیز که در پرونده اش، از خودگذشتگی نیکوکاران را دیده بود، پس از آزادی توانست دوره متوسطه را به پایان رسانده، با ورود به بازار کار اولین حقوقش را برای نجات نیازمند دیگری اختصاص داد تا همان لبخند را به وی و خانواده اش اهداء نماید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران ادامه داد: عباس اکنون به جمع نیکوکاران تهران پیوسته است. در امر کمک به دیگران، آن چه مهم است نیت الهی نیکوکاران بوده که هر چه در توان داشته، در راه رضای خداوند می بخشد و مبلغ آن حتی اگر کم هم باشد، قطراتی است که به دریای احسان متصل می شود و گره گشای مشکلات دیگران خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار