نقش پتروشیمی مرودشت در اشتغال جوانان فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پتروشیمی مرودشت می‌تواند در رونق تولید و اشتغال جوانان فارس با تحقق شعار امسال در استان نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر حمایت از تولید، بررسی و رفع مشکلات تولیدکنندگان فارس با سفر به حوزه قضایی مرودشت از پتروشیمی و یک واحد صنعتی تولید اسانس در این شهرستان بازدید کرد.

او، در دیدار از پتروشیمی مرودشت با اشاره به حفظ و صیانت ظرفیت‌های تولیدی استان در راستای توسعه آن،گفت: پتروشیمی مرودشت با داشتن سابقه ۶۰ ساله در دورانی که کشور درگیر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن است می‌تواند در رونق تولید، اشتغال جوانان و تحقق شعار سال در استان نقش مهمی را ایفا کند.

موسوی با اشاره به اینکه در راستای بررسی مشکلات مطرح شده در پتروشیمی مرودشت و موارد زیست محیطی لازم بود دیدار میدانی از پتروشیمی این شهرستان انجام شود، بیان کرد: وجود این واحد صنعتی ظرفیت قابل توجهی برای شهرستان مرودشت و استان محسوب می‌شود که این امر ضرورت توجه مسئولان استان به مشکلات این واحد تولیدی را بیشتر می کند.

نماینده عالی قوه قضائیه استان فارس در ادامه سفر به شهرستان مرودشت با حضور در واحد تولیدی در حال ساخت اسانس و کنستانتره گیاهان دارویی با بیان اینکه مرودشت با داشتن ظرفیت‌های فراوان کشاورزی زمینه مناسبی را برای توسعه صنایع تبدیلی دارد ، تصریح کرد:کمک به این واحد صنعتی در آستانه شروع به کار با تمام ظرفیت می‌تواند به اشتغال جوانان منطقه کمک کند.

او، ادامه داد: با طرح مشکل این واحد تولیدی در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تشکیل جلسه مشترک با بانک‌های مربوطه و رفع مشکل اعطای تسهیلات به آن می‌توانیم زمینه اشتغال ۲۵۰ نیروی کار جدید به صورت مستقیم و ۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کنیم.

موسوی افزود: پس از سفر ریاست قوه قضائیه به استان فارس و تاکید ایشان بر پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی در افزایش دیدار مسئولان قضایی از واحد‌های دارای مشکل ،همکاری با مجموعه اجرایی بیشتر شده و این رویکرد تعاملی دستیابی به اهداف شعار سال و تحقق جهش تولید در استان فارس است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه به ورود دستگاه قضایی به موضوع تملک بانک های استان بر ۵۸ واحد تولیدی، اضافه کرد: این واحد‌ها که اغلب در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی  از سوی بانک‌ها تملک شده و به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل در آمده اند به چرخه تولیدی استان بازگردانده می شوند.

 رئیس کل دادگستری استان فارس در بازدید از ساختمان در حال ساخت شورای حل اختلاف شهرستان مرودشت که اجرای آن از جمله مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه به استان فارس بود بر شتاب بیشتر عملیات ساختمانی آن تاکید و اظهار کرد: با توجه به گستردگی حوزه قضایی مرودشت با ساخت و بهره برداری از این ساختمان می‌توان کمک قابل توجهی به کاهش پرونده‌های قضایی و گسترش فرهنگ صلح و سازش کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار