آغاز واکسیناسیون تب برفکی در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: واکسیناسیون دام‌های سنگین با هدف پیشگیری و مبارزه با بیماری تب برفکی در شهرستان فهرج آغاز شد.

واکسیناسیون تب برفکی

مهدی بماندشتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: اولین مرحله واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام‌های سنگین شهرستان فهرج از ۱۵ تیرماه سال جاری با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی آغاز شد.

او افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که تقریبا تمام دام‌های زوج سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اهلی نظیر گاو، گاومیش، گوسفند وبز، مورد هدف ویروس عامل بیماری قرار می‌گیرند و به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های خام دامی محسوب می‌شود.

بماندشتی گفت: علائم این بیماری در گاو شامل تب بالا، کاهش شدید تولید شیر، بی اشتهایی و افسردگی شدید، زخم‌های دهانی، ریزش بزاق، لنگش و تلفات در حیوانات جوان و ... است.

او گفت: این بیماری از طریق واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید وفروش حیوانات و دفن بهداشتی دام تلف شده قابل کنترل است.

بماندشتی در پایان بیان داشت: دامداران برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، باید همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی جهت انجام عملیات مایه کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار