مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

نخستین واحد گازی نیروگاه قشم این هفته افتتاح می شود

دودابی‌نژاد گفت: واحد نخست گازی نیروگاه سیکل‌ ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات پنجشنبه این هفته توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

این هفته افتتاح واحد نخست گازی نیروگاه قشمبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دودابی‌نژاد مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری افتتاح واحد نخست گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با اشاره به اینکه این نیروگاه در قالب برنامه پنجم توسعه به اجرا در آمده است، گفت: تا پیش از این ظرفیت واحد‌های تولید برق جزیره قشم کمتر از انرژی مورد نیاز منطقه بوده و جزیره به لحاظ مصرف انرژی الکتریکی به سرزمین اصلی وابسته بوده است.

او ادامه داد: استان هرمزگان و جزیره قشم به لحاظ صنعتی و تجارت بین‌الملل نقش مهمی در توسعه کشور ایفا می‌کنند و تامین برق پایدار این مناطق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدین منظور با اجرا و احداث این نیروگاه نه تنها نیاز الکتریکی جزیره توسط واحد‌های مستقر در منطقه قشم به طور کامل برطرف خواهد شد، بلکه بخشی از تولید برق این جزیره به سرزمین اصلی نیز انتقال پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


دودابی‌نژاد بیان کرد: در راستای توسعه تولید برق در جنوب شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با دو واحد گازی ۱۷۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و گروه مپنا در دستور کار قرار گرفته است.

مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی راندمان بخش گاز نیروگاه را ۳۳ درصد و راندمان سیکل ترکیبی مجموعه را ۴۹.۲ درصد برشمرد و افزود: همچنین با توجه به نیاز آبی جزیره قشم این واحد قادر به تولید روزانه هشت هزار مترمکعب آب شیرین خواهد بود.

او با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز هر واحد حدود ۴۵ هزار مترمکعب در ساعت خواهد بود، ادامه داد: این نیروگاه نقش مهمی در توسعه استان هرمزگان، تامین انرژی جزیره قشم و افزایش اشتغال‌زایی در منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار