حمله تروریستی به کاروان گشت مشترک روسیه و ترکیه+ فیلم

به دنبال وقوع یک انفجار تروریستی در مسیر حرکت کاروان گشت مشترک روسیه و ترکیه در بزرگراه ام-۴ سوریه، سه سرباز روس زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مرکز آشتی روسیه در روسیه که به وزارت دفاع روسیه وابسته است اعلام کرد در جریان حمله تروریستی به کاروان گشت مشترک روسیه و ترکیه که خبر آن حوالی ظهر امروز منتشر شد سه نیروی نظامی روسیه مجروح شدند.

بنا بر اعلام این مرکز، صبح امروز حدود ساعت ۵:۵۰ دقیقه به وقت محلی در جریان بیستمین گشت مشترک نیرو‌های روسیه و ترکیه در بزرگراه ام-۴ سوریه در جنوب ادلب انفجاری رخ داد. این انفجار مربوط به یک خودروی بمب گذاری شده در مسیر حرکت این کاروان بود و درست زمانی که خودروی نظامی روسیه و همچنین یک دستگاه خودروی زرهی ترکیه به آن نزدیک شدند این خودرو منفجر گشت.

در بیانیه مرکز آشتی روسیه در سوریه آمده است در جریان این انفجار علاوه بر سربازان روس چندین نیروی ترک نیز زخمی شدند، اما هنوز آنکارا این خبر را تایید نکرده است. تمامی مجروحان روس این انفجار به پایگاه هوایی حمیمیم منتقل شده‌اند.

روسیه و ترکیه در حال حاضر با هماهنگی سرویس‌های ویژه سوریه در حال بررسی این حادثه هستند که آیا تروریست‌های ادلب در پس این انفجار ترریستی قرار دارند یا خیر.

آنکارا و مسکو بر اساس توافقی که از پنجم ماه مارس گذشته صورت گرفته است به طور مشترک در بزرگراه ام-۴ سوریه که از شمال شرق این کشور تا شمال غرب آن امتداد دارد گشت‌های مشترک برگزار می‌کنند. بزرگراه ام-۴ که به عنوان جاده حلب-الحسکه نیز شناخته می‌شود، حدود ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) از مرز جنوبی ترکیه فاصله دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار