نوری: قیمت ۴۲۰۰ تومانی ارز در پرونده پاشنکو کار دستمان داد/ یک بازیکن حکم توقیف اموال ملوان را گرفته است

مالک باشگاه ملوان بندرانزلی در رابطه با مسائل مختلف توضیحاتی داد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پژمان نوری مالک باشگاه ملوان بندرانزلی در خصوص پرونده دروازه‌بان پیشین این تیم، اظهار داشت: پاشنکو در فصل ۹۵-۹۴ با رفتار نامناسبی از طرف بعضی افراد در باشگاه ملوان، ناچار به ترک این تیم شد و به همین دلیل برای دریافت مطالبات خود، مجبور به شکایت از باشگاه به کمیته انضباطی فیفا شد. از آنجایی که قرارداد پاشنکو با ملوان به ریال منعقد شده بود، این کمیته در تاریخ چهارم اکتبر ۲۰۱۸، ملوان را به پرداخت مبلغ ۳۳۵ میلیون تومان محکوم کرد.

وی ادامه داد: با وجود اشتباهی که در مقدار طلب پاشنکو در رای مذکور وجود داشت، این حکم به علت عدم اعتراض باشگاه ملوان در فرصت مقرر، قطعی شد. به دلیل عدم پیگیری‌های لازم در اجرای حکم صادره - شاید به امید توافق با مدیران ملوان - اجرای این حکم تا همین چند ماه پیش به تعویق افتاده بود که در تاریخ دهم فروردین امسال، کمیته انضباطی فیفا با ارسال ایمیلی به باشگاه ملوان، خواستار پرداخت اصل مطالبات این بازیکن به علاوه جریمه تاخیر آن از سال ۲۰۱۸ تا کنون شد و ضرب‌الاجلی یک ماهه تعیین کرد.

مالک باشگاه ملوان بندرانزلی تصریح کرد: مدیریت باشگاه در فرصت اعلام شده، ضمن مطالعه و بررسی پرونده و کمک گرفتن از مطلعان، اهالی فن و وکیل باشگاه، تلاش کرد با پاشنکو ارتباط برقرار و با توجه به سابقه دوستی با وی، پرونده را به شکل توافقی حل و فصل کند، اما او به دلیل بدقولی‌های مکرر مدیران سابق باشگاه، حاضر به گفتگو و توافق با مدیران باشگاه ملوان نشد و انجام هر گونه مذاکره‌ای را به وکیل خود ارجاع داد.

نوری خاطرنشان کرد: به علت عدم دستیابی به توافق با وکیل بازیکن، باشگاه ملوان یکی از سه روش زیر را برای پرداخت ۳۸۶ میلیون تومان به عنوان اصل و فرع مطالبات پاشنکو به طرف مقابل پیشنهاد کرد؛ ملاقات حضوری در ایران یا کشور دیگر برای پرداخت این مبلغ، معرفی یک حساب ریالی و واریز این مبلغ به آن حساب یا تبدیل این مبلغ با نرخ رایج بازار ایران به دلار و واریز آن به حساب ارزی اعلام شده. در نهایت باشگاه ملوان بنا بر خواست وکیل پاشنکو در تاریخ اول اردیبهشت - با نرخ تبدیل حدود ۱۶ هزار تومان تومان به ازای هر دلار - مبلغ ۲۴ هزار و ۹۴ دلار را به حساب معرفی‌شده واریز و خواهان مختومه اعلام کردن این پرونده از طرف پاشنکو شد.

وی گفت: وکیل بازیکن با استناد به نرخ اعلام شده در سایت بانک مرکزی و تعداد دیگری از سایت‌های بین‌المللی مبنی بر برابری هر دلار با ۴ هزار و ۲۰۰ تومان، مبلغ واریزی باشگاه ملوان را ناکافی دانسته و خواستار حدود ۷۰ هزار دلار دیگر برای اعلام رضایت شد. با توجه به افزایش نرخ ارز به صورت هفتگی و حتی روزانه، باشگاه ملوان که در خود توان پرداخت چنین مبلغی، آن هم به ناحق را نمی‌دید، ضمن برگزاری جلساتی با مسئولان و وکلای فدراسیون فوتبال، مسئولان سیاسی استان و شهرستان، در چندین مرحله با فیفا مکاتبه و در مورد نرخ واقعی ارز در ایران (رسمی، نیمایی، بازار آزاد) و همچنین آمادگی باشگاه برای پرداخت کل مبلغ به ریال مطابق رای صادره؛ توضیحات مفصلی ارائه کرد، اما این توضیح واضحات به سرانجام نرسید.


بیشتر بخوانید


مالک باشگاه ملوان بندرانزلی ادامه داد: فیفا طی ایمیلی به تاریخ ۱۶ خرداد با ملاک دانستن نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان مندرج در سایت بانک مرکزی در مبادلات بین‌المللی که همه ما می‌دانیم نرخ دلار در کشور ما این مبلغ نیست، حکم نهایی خود در این پرونده را صادر کرد و به باشگاه ملوان یک ماه دیگر فرصت داد باقیمانده مبلغ مورد درخواست وکیل بازیکن را به حساب وی واریز کند.

نوری با اشاره به تفاوت قیمت ارز در کشور اظهار داشت: در واقع باید بگوییم نرخ ارز در بانک مرکزی که به هیچ عنوان به باشگاه‌ها و مردم تعلق نمی‌گیرد، موجب خسارت بیش از ۷۰ هزار دلاری باشگاه ملوان شده است؛ در حالی که باشگاه مبلغ طلب پاشنکو را که به ریال بوده، تمام و کمال پرداخت کرده است!

وی اضافه کرد: در حال حاضر از آنجا که با پایان فرصت یک ماهه کمیته انضباطی فیفا، باشگاه ملوان توان پرداخت چنین مبلغی را نداشت، در مرحله اول به ممنوعیت ثبت قرارداد جدید در همه رده‌های سنی محکوم شدیم و در صورت عدم پرداخت این بدهی، در مراحل بعد مشمول جرایم کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر خواهیم شد که برای جلوگیری از این اتفاقات باید با بهره گرفتن از همه پتانسیل‌های موجود، هرچه سریع‌تر مطالبات این بازیکن پرداخت شود.

پژمان نوری در پایان از حکم توقیف اموال باشگاه ملوان توسط یکی از بازیکنان بومی خبر داد و گفت: به همین دلیل روز ۲۵ تیر ماه باید در دادگاه حاضر شوم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار