بهره‌برداری از طرح های تولیدی و خدماتی در شهرک صنعتی آبادان

سه طرح تولیدی و خدماتی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در آبادان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدعلی موسوی  معاون سرمایه گذاری و کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از سه طرح تولیدی و خدماتی گفت: با احداث و راه‌اندازی این سه واحد کوچک و متوسط تولیدی و خدماتی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

او با بیان اینکه تولیدات این شرکت‌ها شامل تولید کیسه، خوشبوکننده، بوگیر، پوشاک و پتوی مسافرتی موردنیاز بازار منطقه است، افزود: حمایت و توسعه بنگاه‌های زودبازده متوسط و کوچک از سیاست سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید است.

معاون سرمایه گذاری و کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این واحدها که در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده و اشتغالزایی خوبی نیز دارند و تامین کننده نیازهای شبکه توزیع و صنایع سنگین و بزرگ در منطقه آزاد اروند هستند که برای بهره‌برداری سرمایه کمی نیاز دارند.

موسوی افزود: با بهره‌برداری از این سه شرکت تولیدی کالاهایی که پیشتر از چین وارد منطقه می‌شد اکنون در همین منطقه تولید و به بازار عرضه می شوند و علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی امکان صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز دارند.

اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت: زنجیره تولید در منطقه آزاد اروند در حال تکمیل شدن است و با تولید مواد اولیه ،محصولات نهایی کارگاه‌های تولیدی مستقیم به بازار مصرف می روند.

او با تاکید بر روند افزایشی تعداد کارگاه‌های تولیدی در آبادان و خرمشهر ادامه داد: با راه‌اندازی این کارگاه‌های تولیدی زمینه اشتغال خوبی برای افراد جویای کار فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به حمایت از صنایع کوچک و متوسط تولیدی و خدماتی به سبب اشتغالزایی و کمک به زنجیره تولید افزود: محصولات تولیدی این واحدها سبب می‌شود مصرف کنندگان و صادرکنندگان از این محصولات برای بهبود کسب و کار استفاده کنند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/  د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.