سازمان ملل: ۱۰ میلیون یمنی در خطر گرسنگی قرار دارند

برنامه جهانی غذا سازمان ملل هشدار داد که ۱۰ میلیون یمنی در خطر گرسنگی قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه جهانی غذا سازمان ملل (WFP)، روز سه شنبه اعلام کرد که ارسال کمک‌های غذایی یمن تنها چیزی است که از مردم یمن در مقابل گرسنگی‌ محافظت می‌کند.

در بیانیه سازمان مذکور آمده: «اوضاع بشردوستانه در یمن رو به وخامت است». برنامه جهانی غذا از جامعه بین‌المللی خواسته تا بدون از دست دادن زمان، نسبت به بحران یمن واکنش نشان دهند.  همچنین تاکید شده که اگر منتظر اعلام قحطی باشیم، تعداد زیادی از مردم یمن جان خود را از دست خواهند داد.

الیزابت بایرز سخنگوی برنامه غذا طی یک کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل در ژنو در روز سه‌شنبه نسبت به اوضاع یمن هشدار داد و تاکید کرد: «بیش از ۲۰ میلیون نفر در ناامنی غذایی در یمن قرار دارند. در این بین، ۱۳ میلیون نفر کمک‌های بشردوستانه دریافت می‌کنند و نزدیک به ۱۰ میلیون نفر با کمبود شدید مواد غذایی روبرو هستند».

بایرز این را هم گفت که برنامه جهانی غذا مجبور شده تا کمک‌های اضطراری غذایی را در مواقعی که یمن به آن نیاز مبرم دارد، کاهش دهد. 

برنامه جهانی غذا در بیانیه خود اعلام کرد: «۳ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر طی ۵ سال درگیری یمن، آواره شده‌اند و تنها کمتر از نیمی از تجهیزات بهداشتی فعال هستند. نیمی از کودکان یمنی هم در معرض سوء تغذیه قرار دارند».

وی افزود: «درگیری‌ها در یمن افزایش یافته و ویروس کرونا در سراسر کشور در حال شیوع است».

در پی حمله ائتلاف متجاوز به رهبری آل‌سعود به یمن، این کشور با بحران‌های بی‌سابقه انسانی روبرو شده است. شیوع بیماری‌های واگیردار مثل وبا و همچنین از بین رفتن ساختارهای اقتصادی در این کشور از جمله تبعات حمله عربستان و امارات به یمن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار