تعطیلی ۵ پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان

آمریکا مدعی تعطیلی ۵ پایگاه نظامی ارتش این کشور در افغانستان به دنبال توافق با طالبان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آمریکایی امروز سه‌شنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد که پنتاگون ۵ پایگاه نظامی ارتش آمریکا در افغانستان را به عنوان بخشی از توافق با گروه طالبان تعطیل کرده است.

این در حالی است که همزمان زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در پیامی توییتری مدعی شد در توافق میان آمریکا و طالبان، واشنگتن متعهد شده است در مدت ۱۳۵ روز تمامی نیروهایش را از پایگاه‌های افغانستان تخلیه کند.


بیشتر بخوانید


خلیلزاد در نوشت: «به روز ۱۳۵ رسیدیم که نقطه عطفی کلیدی در اجرای توافق آمریکا و طالبان است. آمریکا سخت تلاش کرده فاز اول تعهداتش در این توافق از جمله کاهش نیرو‌ها و تخلیه ۵ پایگاه اجرایی کند. نیرو‌های ناتو هم به تناسب کاهش یافته‌اند.»

در همین راستا، دولت افغانستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد در راستای روند تبادل زندانیان، ۴ هزار و ۱۹۹ زندانی طالبان از زندان‌های این کشور آزاد شده‌اند.

طالبان همزمان با اعلام دولت افغانستان مبنی بر عدم آزادی ۵۰۰ زندانی این گروه تاکید کرد تمامی زندانیان این گروه باید براساس لیست ارائه شده در توافقنامه صلح میان این گروه و آمریکا آزاد شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار