وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عناصر تروریستی در ادلب، عامل حمله به گشت مشترک روسیه و ترکیه بوده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که عناصر گروه‌های تروریستی در ادلب، عامل انفجار درمسیر گشت مشترک روسیه و ترکیه در بزرگراه ام-۴ در شمال سوریه بوده‌اند.

مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: «پس از این حمله، گشت‌ها متوقف و تجهیزات آسیب دیده تخلیه شد. براساس تحقیقات نیرو‌های روسی، همکاری ارتش ترکیه و سرویس‌های اطلاعاتی سوریه، عوامل تروریستی در ادلب عمال حمله به گشت مشترک روسیه و ترکیه بوده‌اند.»

مرکز آشتی روسیه در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه اعلام کرد که انفجاری در مسیر عبوری یک گشت مشترک روسیه و ترکیه روی داده است. این انفجار منجر به جراحت ۳ سرباز روسیه شده  و مصدومان حادثه تروریستی مذکور برای معالجه به پایگاه حیمیم منتقل شده‌اند.

به گفته این مرکز، هدف از عملیات تروریستی اخیر ایجاد اختلال در استقرار صلح در استان ادلب بوده و گشتی‌های مشترک پس از وقفه‌ای کوتاه مجددا فعالیت خود را آغاز کردند.

گفتنی است، براساس توافق ترکیه و روسیه در پنجم مارس سال گذشته، دو کشور گشت‌زنی مشترک در مسیر بزرگراه «ام-۴» را در دستور کار خود قرار داده‌اند. این بزرگراه شمال شرق سوریه را شمال غرب این کشور متصل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار