وام ودیعه مسکن نصیب کدام مستاجران می‌شود؟ / چشم و هم چشمی به بازار اجاره هم رسید!

مدت هاست که موضوع پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران سر زبان مسئولان این حوزه است و این سوال بین مستاجران مطرح می‌شود که گیرنده این وام مستاجر است یا مالک و اصلا کدام مستاجران مشمول دریافت هستند.

مشاوران املاکبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روزها بازار مسکن به ویژه بازار اجاره دچار التهاب و هیجان بیش از حد شده به طوری که به گفته بسیاری از مستاجران این بازار همانند بازار خرید و فروش هر روز شاهد افزایش و رشد قیمت شده و این خود زمینه ساز ایجاد نگرانی برای بسیاری از مردم به ویژه مستاجران شده است.
 
از سوی دیگر ارائه ایده های مختلفی که برای کنترل این بازار داده شده باعث شده که مالکان از این وعده و وعیدها سوء استفاده کنند و این خود باعث افزایش بیش از حد نرخ‌های اجاره شود.

هم اکنون در بسیاری از شهرها و مناطق تهران هنوز مالکان و یا مشاوران املاک موارد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت نمی کنند که این اقدام زمینه ساز ایجاد مشکلات بسیار زیادی شده است.

گفتنی است در چند ماه گذشته همزمان با افزایش چشمگیر قیمت های اجاره و اعتراض بسیاری از مستاجران و متقاضیان مسکن، ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیماتی برای کنترل التهاب و کاهش قیمت و جلوگیری از افزایش چشمگیر اجاره گرفت.

مصوبات بازار اجاره اجرایی نمی شود!

یکی از این مصوبات تعیین سقف قیمتی برای افزایش اجاره بود به طوری که برای شهر تهران تا ۲۵ درصد برای سایر شهرها تا ۲۰ درصد و برای شهرهای کوچک ۱۵ درصد بود البته این مصوبه باعث شد که بسیاری از مالکان سوء استفاده کنند چرا که پیش از این مصوبه قیمتهای اجاره را ۱۰ درصد افزایش داده بودند و پس از این مصوبه نرخ های اجاره را به بیش از ۲۵ درصد افزایش دادند، البته این جلسه مصوبات دیگری هم برای بازار اجاره داشت به طوری که باید تمامی قراردادهای مربوط به اجاره دارای کد رهگیری باشد و مالکان حق بیرون کردن مستاجران را ندارند و این مصوبه تا ۳ ماه پس از تعیین اعلام وضعیت سفید توسط وزارت راه و شهرسازی قدرت اجرایی دارد.

جزئیات جدید از وام ودیعه مسکن برای مستاجران

یکی دیگر از مصوبات این جلسه در رابطه با بازار مسکن و پرداخت وام ودیعه مسکن بوده به طوری که در آن جلسه به متقاضیان و مستاجران تسهیلاتی در قالب ودیعه مسکن به مالکان پرداخت می‌شود و به گفته اسلامی وزیر راه وشهرسازی مستاجران نگرانی در رابطه با بازپرداخت آن نداشته باشند و اجرای چنین مواردی تا حدودی می تواند بازار اجاره را به سمت آرامش هدایت کند.

براساس این گزارش هنوز در بسیاری از مناطق از جمله تهران شاهد افزایش چشمگیر نرخ های اجاره هستیم این در حالی است که مشاوران املاک و یا دلالان سعی می کنند با اقداماتی این مصوبات را دور بزنند و در این بین تنها مستاجران هستند که هر سال چوب افزایش قیمت را می خورند.

از طرف دیگر بازار خرید و فروش مسکن هم دست کمی از بازار اجاره ندارد و ما شاهد آن هستیم که لحظه به لحظه و روز به روز بر قیمت خانه ها افزوده می شود و متقاضیان و یا خریداران مسکن که در سال‌های گذشته ذره ای امید برای خرید مسکن داشتند در این شرایط امیدشان هر روز کم رنگ تر می شود و در این روز ها با افزایش ۱۴۰ درصدی قیمت‌ها امیدشان به صورت کامل از بین رفته است.


بیشتر بخوانید


بر اساس این گزارش دولت طرح هایی را برای بهبود وضعیت بازار مسکن اعلام و ارائه کرده است که یکی از این طرح ها اقدام ملی مسکن بوده که این طرح تا کنون تنها به مرحله ثبت نام و پالایش متقاضیان رسیده و هنوز در بسیاری از شهرها کلنگ اجرایی و یا ساخت آن خورده نشده است البته از مهم‌ترین طرح‌هایی که برای کنترل التهاب بازار مسکن توسط دولت و مجلس این روزها مطرح شده طرح اخذ مالیات از خانه های خالی است که هنوز بعد از گذشت چندین سال به مرحله اجرایی نرسیده اما به نظر می رسد که امسال با ورود نمایندگان جدید به مجلس و تصویب دو فوریتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی این طرح به مرحله اجرایی برسد.

کار وزارت راه و شهرسازی برای خانه های خالی تمام شد

 چندی پیش وزیر راه و شهرسازی هم در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی اعلام کرده بود که وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و مستغلات را با وجود آنکه اجرایی کردن آن بسیار دشوار بوده و دستگاه‌های مختلف باید همکاری‌های لازم را با ما انجام می‌دادند توانستیم به مرحله عملیاتی برسانیم و هم اکنون این سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و باید هر چه سریعتر سازمان امور مالیاتی خانه های خالی را شناسایی قبض و برگه مالیاتی برای آنها صادر کند‌.


او ادامه داد: با اجرای این طرح و دریافت دو برابری مالیات مالکان این واحدها مجبور خواهند شد که این واحدها را هر چه سریعتر برای اجاره به بازار مسکن عرضه و یا آنها را به فروش برسانند.

بر اساس این گزارش بازار مسکن در این شرایط همزمان با ایجاد نوسانات در بازارهای موازی از جمله ارز و سکه دچار افزایش قیمت بسیار شدیدی شده که این خود زمینه ساز مشکلات بسیار زیادی برای مستأجران شده است.

در همین رابطه یکی از مستاجران منطقه خوش تهران با بیان اینکه بازار اجاره در این منطقه در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از ۸۰ درصدی داشته است گفت: در این بازار بسیاری از مالکان هوای مستاجران را دارند اما بسیاری از آنها اجاره را بیش از مصوبه ستاد ملی کرونا تنها ۱۰ درصد افزایش داده بودند اما بعد از این مصوبه اجاره را به ۲۵ درصد افزایش دادند.

او ادامه داد: مستاجران هرچقدر اصرار می کنند که بازار و یا حتی اجاره را کاهش دهند مالکان قبول نمی کنند.

چشم و هم چشمی در بازار مسکن هم دیده می شود

موسوی یکی از مشاوران املاک در شرق تهران با بیان اینکه بسیاری از مالکان با چشم هم چشمی  سعی می‌کنند این بازار را نابسامان کنند گفت: در بازار اجاره چشم هم چشمی وجود دارد به طوری که اگر یک مالکی واحد ۷۰ متری خود را ۳۰۰ میلیون تومان اجاره داده باشد مالک دیگر سعی می کند واحد خود را به ۳۵۰ میلیون تومان رهن بدهد.

او ادامه داد: این در حالی است که بازار روز به روز به سمت التهاب کشیده می شود.

این مشاور املاک اظهار کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا بیشتر شبیه مسکن است و اثر چندانی در بازار اجاره و یا خرید و فروش مسکن ندارد و باید سعی کنیم بازار را به صورت ریشه ای کنترل کنیم.

حسینی یکی دیگر از مستاجران در جنوب با اشاره به اینکه وضعیت بازار اجاره بسیار نا به سامان شده است افزود: دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای کنترل بازار اجاره را انجام دهد چراکه وضعیت این بازار هر روز نابه سامان تر می شود.

او گفت: مالکان هیچ انصافی ندارند چراکه امسال ما شاهد ان هستیم که نرخ های اجاره بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت مسکن در بازار با طرح های فعلی فروکش نمی کند

در همین رابطه مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اجرای طرح هایی برای مستاجران توسط دولت در قالب پرداخت تسهیلات و یا تعیین سقف و کف قیمتی تنها مسکنی برای این حوزه است گفت: راهکار اصلی برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن اینها نیست و باید سعی کنیم صنعت اجاره‌داری را و صنعت ساختمان سازی را از حالت سنتی به سمت صنعتی سازی هدایت کنیم.

او با اشاره به اینکه دولت باید طرح مسکن استیجاری را در ایران همانند کشورهای دیگر مانند ترکیه به مرحله اجرایی و عملیاتی برساند ادامه داد: در بسیاری از کشورها هر ۱۵ روز یکبار شاهد ساخت برج های جدید هستیم بنابراین در کشور ایران هم باید این طرح ها به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

او توضیح داد: در کشور ترکیه دولت با همکاری شهرداری ها اقدام به ساخت واحدهایی برای مستاجران و یا تازه عروس دامادها کرده تا از طریق این طرح ها بتوان بازار مسکن به ویژه اجاره را کنترل کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه برای کنترل بازار مسکن به ویژه بازار اجاره باید همه نیروها و دستگاه ها همکاری های لازم را انجام دهند افزود: هم اکنون شاهد آن هستیم که در این بخش همکاری های لازم دیده نمی شود.

رییس اتحادیه مشاوران با بیان اینکه در این بازار انسجام لازم جهت همکاری در این بخش ها دیده نمی شود افزود: مصوبه تا سقف ۲۵ درصد برای اجاره بها در استان تهران تنها مربوط به اجاره است و مالکان حق ندارند این ۲۵ درصد را برای ودیعه افزایش دهند .

خسروی اشاره به اینکه باید اقتصاد کشور را در این حوزه تقویت کنیم گفت: مشاوران املاک در حوزه افزایش قیمت هیچ نقشی ندارند و در این زمینه باید تمامی دستگاه ها همکاری های لازم را انجام دهند.

گفتنی است دولت هرچه سریعتر باید نظارت خود را بر بازار اجاره افزایش دهند اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این بازار با وجود دلالان و سوداگران به سمت نابه سامانی حرکت می کند و ابن نگرانی را روز به روز بیشتر می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اعظم صفرى
۲۳:۴۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
لطفا اطلاع جامعه و كامل ترى در باره شرايط و منبع به ما بديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
با سلام آقایان محترم ازقدیم گفتن سیر ازگرسنه خبر نداره حرکتی انجام بدید اخه بیانصافها من بازنشسته باچندرغاز حقوق مستاجر تو این زمانه خراب چیکار کنم بابا تاوقتی این برجها مال ازما بهتر آن است که قیمت خونه پایین نمیاد .بهتر نیست هر خونه را برمبنای امکانات و سال ساخت براش قیمتی گذاشته بشه اگر هر سال مالکان ی کم انصاف داشتن با این کار شما اون ی ذره انصاف هم از بین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
من مستاجرم ده میلیونم پول پیش دارم اجاره هم ششصد میدم کارگر ساختمانم هستم به خدا نمیرسانم چها ر نفر هستیم تو رو خدا یه کاری کنین صا حبخانه ها خیلی زیاد کردن اجاره ها رو
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
آخه چه بلای سر مردم آوردین من مستاجرم ده ملیون هم بیشتر ندارم بیکارم و مریض صاحب خونه هم خونه اش میخواد حالا باید چکار کنم چادر هم نداریم که تو یه گوشه بزنیم بنظر شما خود کشی بهترین راه نیست که از این همه مشکلات راحت بشیم بخدا خدا هم از دست ما راضی میشه؟
Sweden
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
والا خدا ازشون نگذره فقط فقط دزدی میکنن کی بع فکر کیع اینجا قانونه جنگلع والا این چع وضیعی اخع چرا نمیان ب داد مردم برسین اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشماس
۱۸:۳۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بخدا مستاجرم ده روزه دنباله خونه ام پیدا نمیشه که نمیشه چرا به داد ما جوونا نمیرسید چراااااااااا دارم سکته میکمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خدا لعنتتون کنه انقد خونه گرون شده هیچکسی نظارت نمیکنه پدر من بازنشسته ماهی یک میلیون حقوق میگیره اجاره ماهی یک میلیون چه خبره خدا از این بنگاهی ها نگذره که همه رو بدبخت کردن
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۷:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام ببینید چرا افغانی ها همه خونه دارند اونم نه یکی ۴یا۵ تا خونه اونوقت مامستاجر افغانی چرا دولت فکری به حال ایرانی نمیکند چرا به افغانی اجازه چندتا خونه تو ایران رابهشون میدهند ما واقعا ملت بدبختی هستیم بچه هاشونو میفرستند خارج وپول زیاد میفرستند ایران خونه میخرند .پس ما خارجی هستیم نه افغانی ها .تورو خدا یهذفکردرست حسابی بکنید واسه ما ایرانیها.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۵۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
اینگونه طرحها اگر به تورم هم دامن نزد قطعا به زخم درمان هم نخواهد بود مقطعی است و به نوعی فرار از مسئولیت و تعهد در سایه عدم مسئولیت و مدیریت اینکه بیاییم کلی خانه بسازیم که راه کار نیست افراد باید در ثبات اقتصادی باشند تا به مرور هرکس بسته به کارش بتواند منزل بخرد ماشین بخرد و در کل رفاه بخرد ثبات اقتصادی هم فقط در سایه حس مدیریت و مسئولیت است و اراده میخواهد وقتی با تصمیمات اشتباه خودروساز اروپایی را اجازه ورود میدهیم تبعات آنرا هم مثل امروز شاهد میشویم وقتی خودرو نمیتونیم بسازیم یا تحویل بدیم چه اصراریه به تولیدش ما باید با چین زودتر از اینها قرارداد طولانی میبستیم و در مثلا کیش یا قشم شرکت خودروسازی مشترک احداث میکردیم با برند چین و زمین و کارگر از ما تولید از اونا که شامل تحریم هم نمیشد و بازار خودرو اینگونه آشفته نمیشد در کل فقط ثبات اقتصادی لازم است که لازمه آن اراده و عزم است و تحریم و غیره کشکی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی احمدی
۱۴:۵۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام،بخدا براحتی میشود بازارمسکن مخصوصآ اجاره را کنترل کرد وسروسامان داد ،امتحانش مجانیه، من بعنوان مشاوراملاک درهمدان میتوانم طرحی بدم که طرفین قراردادها تکلیفشون مشخص بشه و براحتی کنترل بشه ،،،
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه دهقان
۱۴:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام ما شهریور وقتمون تمومه تورو خدا وام دادین اجاره رو نبرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
قرار نیست اصلا وامی بدن فقط میخواهند کد رهگیری دریافت کنند برای مالیات وتمام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
وام را به مستا جران بدهید بااقساط کم طوری که مالکان خبردار نشوند کدام مستا جر وام گرفته وگرنه طمع کار میشوند و کرایه ها را بیشتر میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا خان
۱۱:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
علی برکت الله...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
آقااااااا دلسوووووز بااااااوفاااااااا مهربووووون نمیخاییم آقاجون نمیخایم نکن داسوزی نکن مهربونی نکن عزیز من وام چی آخه اولین نفری که بگیره این وامو اجاره ۱۲۰۰ من میشه ۲ میلیون بعد من حقوقاز ۲۵۰۰ نمیشه ۵ میلیون که
نکنید انقدر این مردم و تحت فشار نذارید
همین فشارا باعث هزارویک بدبختی و بی شرمی شده تو جامعه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مستاجران عزیز، زیر بار اجبار صاحبخانه نروید. حکم تخلیه اصلا صادر نمی شود. بیش از 15 تا 25 درصد اجاره به صاحبخانه پرداخت نکنید. از دادو بیداد صاحبخانه ها نترسید. این حق قانونی شماست
Iran (Islamic Republic of)
محمود احمدی
۰۹:۲۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خدایی تا حالا کدوم یکی از اونایی که این پیشنهاداتو میدن برای اجارشون موندن،کدومشون پیش زنو بچشون از شرمندگی مردن و زنده شدن ،کدومشون وقتی صاحب خونه میاد دم خونه دادوفریاد میکنه ارزوی مردن کردن، کدومشون حرف دل من و خیلی کسای دیگرو میتونن درک کنن در جایی که هیچ تجربه ای از اینهایی که من گفتمو نداشتن،کدومشون.......اینارو منه جوون ۳۲ساله ای که الان باید تو اوج لذت جوونیم باشم دارم میگم منی که تو بهترین روزهای عمرم هستم میگم منی که صبح تا شب به زمین و اسمون میزنم منی که با این همه دویدن الان باید بهترین زندگیرو میداشتم دارم میگم ولی چه فایده گناه من چیه که باید خرج چندتا دیگه از خونوادمو بدم به دلایلی که گفتنش طولانیه با این همه بدبختی هر روز داره اوضاع هم بدتر میشه من تو این سن اینجوری زار میزنم خدا بعدهارو بخیر کنه تورو خدا اگه کاری نمیخواین بکنین لااقل بدترشم نکنین.برید لااقل از کسایی که واقعا بدبختی کشیدن بپرسید چجوری مشکلشون حل میشه بعد بهترین راه حل هارو عملی کنین اینو منه بی سوادم میفهمم چکار کنم ینی خدایی اینقدر سخته به داد امثال من برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
آیا خودرو ارزان میشود آیا مسکن ارزان میشود آیا ارز ارزان میشود آیا گوشت ارزان میشود علت گرانی گوشت چیست هر روز کارش همینه و هر روز گرانتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مشکل این مملکت دقیقا از جایی شروع شد که افراد از مسکن بابت تجارت استفاده کردن برخی افراد تا پولی دستشون اومد یه آپارتمان خریدن و الان با اجاره دادن آپارتمانهاشون تجارت میکنن اینم به دلیل عدم نظارت صحیحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بنده سالیان ساله که مستاجر هستم و هر بار صاحبخانه اجاره رو افسانه ای افزایش میده و مجبور به نقل مکان میشم نه املاک و نه صاحبخانه حاضر به دریافت کد رهگیری نیستن چون باید مالیات بدن در نتیجه میگن هزینه بالایی دریافت کد رهگیری داره و مستاجر باید پرداخت کنه.حالا سوال من اینه آیا نباید سیستماتیک این مشکل رفع بشه که کسی راهی برای فرار از مالیات و اضافه کردن غیر قانونی اجاره و تسهیل در دریافت کد رهگیری ایجاد بشه؟آیا حتی این کار اینقدر سخته؟من دقیقا اوایل کرونا مجبور به نقل مکان شدم و بیش از نیمی از پول پیشم با کمک اطرافیان پرداخت شد الآنم زیر بار کلی قسط هستم پرداخت اقساط هم کاملا در سیستم بانکی مشخصه آیا بنده امکان دریافت وام ودیعه دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
جلال علینژاد
۰۶:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
تکلیف مستاجرهایی که صابخونه ودیعه نمیخاد فقط اجاره زیاد میخاد چیه و تو این مورد همکاری نمیکنه چیه؟
چرا وام رو به خود مستاجر نمیدید.یه بچه 7 ساله ازشما بهتر مدیریت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
صبر خدا هم حدیه
Poland
فرشید
۰۴:۴۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
مهم:
این دقیقاً کاریست که در چند سال گذشته ابتدا با خصوصی سازی بانکها آغاز شد و تمام مردم چه ریسک پذیر و چه محتاط (تروخشک) را در باتلاق گرانی و نوسان دلار غرق کرد. امسال نیز با بورس بر سر مردم آوار میشوند که احتمالاً در ۱۴۰۰ تعفنش به مشام میرسه و حالا با وام !؟! چگونه میشود که شخصی بر روی زمین بدنیا آمده باشد و کوچکترین سهمی از آن نداشته باشد و در مقابل باجازاده هایی که نون بازو و هوش خودشان شهرها را درمینوردند.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۲:۳۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
به نظر من دولت باید خونه بسازه و بجای وام دادن اجاره به شرط تملیک بزاره اینجوری واقعا بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
کل نظراییکه داده شده یه مطلب ا رزش دار به چشم نمیخوره ،معلوم صاحبان نظر مالکن یا مستاجر؟! خود این افراد ازدولت دارن بیشتر جوسازی میکنن ،این یکی میگه مالک من گفته ۱۰۰درصد اضافه کن ،اون یکی حرفی پرتی دیگه میزنه ،دولت تدبیرم اشتباه که کرده اومده بجای ۱۵درصد معادل افزایش حقوق ۲۵ درصد رومصوبه کرده البته سقف افزایش روگفته ،الان خیلی از مالکین ببینن خوش حسابی ممکنه با۱۵درصد هم تمدید کنن نهایتا اگه بیش از۲۵ بگن شما مجبور نیستی وا بدی هیچ کاری هم نمیتونه بکنه بیخودی بنفع موجر جوسازی وتبلیغات نکنید ضمنا مالک فقط میتونه حداکثر۲۵ رو اجاره ببره افزایش مبلغ ودیعه ممنوع است نگران مراجع قضایی نباشید .
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۲:۲۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
دادن وام فقط خلق نقدینگی وتورم شدید ایجاد میکنه شما این پول را فقط واسه ساخت مسکن استفاده کنید همین وام بیحساب وکتاب کشور مارا بیچاره کرده
Iran (Islamic Republic of)
میلاد سنندج
۰۱:۴۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
این چه وضعیه یعنی شامل من نمیشه این وام نه بیمه دارم نه شغل دارم بیکار چای میفروشم حساب بانکیمم از ۱ملیون بالا نرفته اونم یک ملیون شد وامی بو که دادن
Iran (Islamic Republic of)
حسینعلی سروری
۰۱:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
باسلام هزسال90تاکنوندر5منطقه ازشهرزاهدان مستاجربوده ام ولی هیچیک ازقولنامه هایم کدرهگیری نداردیعنی مشاورین املاک برای فرارازمالیاتکدرهگیری نداده اندوبنده هم اطلاعی نداشتن که بایدکدرامیدادند.حالاتکلیفم چیست بااینکه همه قولنامه هایم دردفتراملاک صادرشده?
Iran (Islamic Republic of)
بهتو چه
۰۱:۱۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
توکل به خدا هرچه او بخواد همان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
والله تاالان مردهامیگفتن شرمنده ی زن وبچمون شدیم الان من شرمنده ی شوهرم شدم بادوتابچه ازصبح تاشب بدوبدومیکنه یه خونه ۳در۴که مال خودمونم نیست وداغونه نمیتونیم مستاجرم باشیم کارگری میکنه که فقط سیربشیم اون شرمنده ی ماست ماشرمنده ی اون
Iran (Islamic Republic of)
ناامید از زندگی تو این جامع
۰۱:۰۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
به خدا خسته شودیم از این زندگی از اجاره دادن
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۰:۰۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
جون مادرتون وام ندین
اجاره میره بالا
اخه چرا میخوای وام بدی
بجای وام اجاره ،وام زمین وخونه بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
وام ها به فامیل و دوستان کارمندان بانک ها و کسانی که رشوه بدهند میرسد.از همین العان عده ای در اب نمک خوابیده اند
Germany
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
شیپور رو از سر گشاد می زنید برادر دولت محترم.
به خدا قسم که خودتون هم می دونید مشکل کجاست.
جای کنترل قیمت مردم بدبخت رو هر روز بدهکارتر می کنید.
خداوند عاقبت همه ی ما رو خیر کنه ان شاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
هیچی گرون نشده این پول ماست که هرروز بی ارزشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۲۲:۱۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
ما که قبل از این اجرایه هستیم چه کار کنیم صاحبخونه هم خونش رو میخواد جا هم پیدا نمی کنیم با اوضاع که کرونا هست وسایل ها رو هم جمع کردیم تکلیف ما چیست ....خواهشن جوابگو باشید ..،.
Iran (Islamic Republic of)
آواره
۲۲:۱۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خدا بیش پت و متو روسفید کردین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
تو رو بخدا طرح ندین....ما خودمون یه خاکی میریزیم رو سرمون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
چرا دولت توپ به زمین مردم و یا بهتر بگم موجر میندازه
عزیزان دندون هیچ کس تیز نیست
این مدیریت نادرست؛چپاولات بیت المال توسط برخی آقازاده و یا بهتر بگم آقایان هست
اگر مدیریت درست بشه؛نیف و میل ها و دست اختلاس گران قطع بشه همه چیز درست میشه
پس دندان تیز موجر نیست بلکه ...هستن
با این حرف ها فقط مردم به جون هم میندازن
Iran (Islamic Republic of)
ل ع
۲۰:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
نصیب فقط این وسط
بد بخت مستاجر چی نصب بشه یا اجاره باید بده یا سود وام
اخرشم پول دست مالک ودولت می چرخه
کدوم عقل معیوبی اسم اینو گذاشته وام!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
یه زمانی وام واسه خرید مسکن داشتیم حالا وام ودیعه مسکن....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
وام خرید مرغ هم میدید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۱۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
آیا نباید شخصی چون آخوندی محاکمه و مجازات شود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
این همه میگید وام مستاجران پس کجاست ماکه ندیدیم فقط بلدید حرف بزنید مسکن مهر را کلا گذاشتید کنار الان ۷سال هست این دولت بابت مسکن آجر رو آجر نگذاشته بازهم احمدی نژاد باهمین طرح مسکن مهر خیلی هارو صاحب خانه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
این کار موجرها را مسمم میکند برای گران کردن چقدر خائن هستند مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خلاصه کنیم هرکی پول داره زندگی کنه هرکی نداره بمیره
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر
۱۶:۰۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
اصلا گرانی مسکن از همون وام ۱۸ میلیونی که دولت احمدی نژاد تصویب کرد شروع شد.هر پولی که به جامعه تزریق بشه باعث گرونیه.
ما مستاجرا امیدی به کسی نداریم توی این دولت و هر دولت بعد ازاین.فقط اینو میدونیم که قبل دوشیفت کار میکردیم الان باید ۳ شیفت کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
ما مستاجره هارو بدبخت کردیت کارم تهران ما نمی توانیم بریم حومه تهران چون همش باید اجاره و گرایه خانه بدیم چرا این گرونی مسکن رودرست نمی کنید هرکی هرکی شد خدابرای باعث بانی این مردم که بدبخت کرد
United States of America
ناامید
۱۵:۴۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
مالک ودولت شریک همدیگرهستند.اگر راست میگید.یه قانون بزارید.که هیچکس نباید بیش ازیک خانه داشته باشد.ویا اینکه بیش ازیک شغل داشته باشد.بیش ازاین نگذارید روستائیان به شهرها وارد شوند.کشاورزان به سرزمینهایشان برگردند.کارمندان فقط کارمند باشد.به همه به طوریکسان وام بدهند.نه به یکی میلیارد میلیارد بدن.وبه دیگری هیچی ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
چی داری میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۶ تير ۱۳۹۹
حرفت درسته افرین داره چرا بعضیاباید خونه های میلیاردی داشته باشن بعضی ها حتی یه سرپناه نداشته باشن اینا همه به خاطر دولت های تدبیریه که پشت هم میان ومیرن یکی فکر مردم نیست همه فکر جیبیشونن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خب باز به این بهمونه هم اجاره خونه ها میره بالا، وقتی نظارتی نیست، وقتی مسئولین کاخ نشین هستن دردی از مردم دوا نمیشه
با اینکار هم اجاره خونه ها بالاتر میره و هم مستاجر بدهکار بانک میشه، یعنی دو طرفه بهش فشار خواهد اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
اینا اگر ارزون بکن بودن خودرو را ارزون میکردن که دست خودشونه!
تو اونجا که نتونستند موفق باشند و تسلیم دلال شدن اینجا که دیگه نتیجه از قبل معلومه
برای خودرو دو سه روز به اسم پیش فروش قیمت ها آرام میشد اینکه دیگه همونم نداره!
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۰۲:۲۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خداوکیلی حرف حق رو گفتی اصلا این از خدا بی خبرا زمین آبا و اجدادی و من ایرانی دویست متر نباید داشته باشم برا مسکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خدایا خودت بهتر میدونی دیگه این زندگی‌ها طاقت فرسا نیست خودت بدادمون برس خدایا دیگه امام زمانمون رو بفرست دیگه بجز این هیچ امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خودشون وام به خودشون داده اند مستاجر اصلا حساب نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
من پارسال با صاحبخونه قرارداد نوشتم و کد رهگیری هم دارم.
امسال برای اینکه دوباره به مشاور املاک پول اضافه ندیم, با صاحبخونه جهت اجاره به تفاهم رسیدیم.
برای دریافت وام, باید قرارداد به روز باشه یا همون کد رهگیری پارسال کفایت میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
منصوره
۱۲:۴۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
والا تا الان ما که ندیدم کسی به فکر مستاجر باشه...با این راهکاری ام که شما گذاشتید جلوی پای موجر....ففط ما مستاجرها رو بیچاره کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناصرحبیبی
۱۲:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دوصد گفته چون نیم کردار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
وام ودیعه مسکن مانند وام خرید مسکن باعث گرانی مسکن خواهد شد تنها راه این است که تولید مسکن بالا برود یعنی چی ثبت نام تا جایی که نیاز بخش مسکن تامین شود باید تولید شود یعنی چی چند خانوار در یک آپارتمان (یک واحد) زندگی کنند این فاجعه است چرا طرح های مانند شهرک اکپاتان که شاه کار ساخت و ساز است استفاده نمیکنید آیا زمین و مصالح داخل کشور است آیا تحریم هستیم بانک مرکزی هم با کم کردن سود بانکی ضربه محلکی به بخش مسکن و تمام بازارها وارد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خوبه مسکن مهر قبلا ساخته شد و گرنه بازار امروز خیلی بد تر از این میبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
وام ودیعه مسکن نصیب کدام مستاجران می‌شود؟

کسی جواب این سوالو فهمید؟
مسخره کردین؟این همه خوندم هیچ جاش جوابش نبود
Iran (Islamic Republic of)
Saye
۱۴:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
منم خوندم جوابه سوال خودشونم ندادن چه مسخره
Iran (Islamic Republic of)
علی عارف
۲۲:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
اینا فقط بلدن خوب شعار بدن کوعمل
Canada
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
آقا موجر و مستاجر هردو بی تقصیرند موجر می گوید همه چی از پارسال تا به الآن اگه نگیم ۲۰۰ ۳۰۰ درصد افزایش داشته قطعا ۱۰۰ درصد افزایش داشته چرا من که از این محل امرار معاش میکنم باید ۲۵ درصد افزایش بدهم از آن طرف هم آن کارمند و یا کارگری که به حقوقش ۲۰ تا ۲۵ درصد به حقوقش اضافه شده میگه توان این افزایش بها اجاره را ندارم در واقع علت این نا به سامانی دولت است که به دلیل عدم مدیریت صحیح در وضع اقصادی کشور مردم را به دردسر انداخته مگر آدم چند سال عمر میکنه که با صبر بتواند بر مشکلات فایق آید الآن ۴۱ ساله که وضع امروزمان از دیروز بدتر می شود و هر سال میگیم دریغ از پارسال بابا کشورهای غیر مسلمون وضعشان از ما خیلی بهتر است
Canada
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
آقا موجر و مستاجر هردو بی تقصیرند موجر می گوید همه چی از پارسال تا به الآن اگه نگیم ۲۰۰ ۳۰۰ درصد افزایش داشته قطعا ۱۰۰ درصد افزایش داشته چرا من که از این محل امرار معاش میکنم باید ۲۵ درصد افزایش بدهم از آن طرف هم آن کارمند و یا کارگری که به حقوقش ۲۰ تا ۲۵ درصد به حقوقش اضافه شده میگه توان این افزایش بها اجاره را ندارم در واقع علت این نا به سامانی دولت است که به دلیل عدم مدیریت صحیح در وضع اقصادی کشور مردم را به دردسر انداخته مگر آدم چند سال عمر میکنه که با صبر بتواند بر مشکلات فایق آید الآن ۴۱ ساله که وضع امروزمان از دیروز بدتر می شود و هر سال میگیم دریغ از پارسال بابا کشورهای غیر مسلمون وضعشان از ما خیلی بهتر است آیادین ما باعث این بدبختی ماست یا عدم مدیریت حاکمان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۶ تير ۱۳۹۹
به نظرمن همه ی بی پولهاخودکشی کنیم خیلی ازاین زندگی خفت باربهتره که می کنیم بهتره هم ماراحت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
متاسفم بر مسئولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
وام ودیعه تو تهران به متراژ حداکثر 75 متری تعلق میگیره درصورتی که خونه من مثلا 78 متره بهش تعلق نخواهد گرفت !!
25 درصد افزایش هم بیشتر شبیه جک می باشد
صاحب خوانه من گفته باید 100 میلیون روی پول پیش بزاری یا بلند شی این درصورتی است که پول پیش فعلی من 30 میلیون می باشد
تو خود بخوان شرح ماجرا را ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
مستاجری به دردنمی خورصاحب خانه به دردنمی خوره چون معموم نیست صاحب خانه چندنفرهستن تاپدرمادران سایه شان بالای سرماه فروزندن دلبشان هستن هرگس صاحب خانه نیستم جنک خونزی نداریم ولی اون روزی نبنیم کی برسرصاحب خانه می ایدموقع رفتن پدرومادرکی گسی صاحب خانه ملک زمین اسمان فقط خداست ماهامسافران این سرزمینیم یک واجب جابا گفن پس بیایم قدمنی برزگترهای که همیشه سایه ش بالای سربچه هاقدش بدانیدهمین هستن
Iran (Islamic Republic of)
george floyd
۱۱:۲۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
من واقعا شب ها کابوس ماه مهر رو میبینم که قراردادم تموم میشه

صاحب خونه از الان قشنگ دندان هاش تیز شده

به خدا به پسر به پیغمبر من نمی توانم بعد چند سال باید با اثاث و وسایل برم کنار خیابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
مگه فقط همون خونه هست؟ برو بگرد یه صاحب خونه پیدا کن که دندون هاش تیز نباشه
Poland
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
انشالا فرجی برای همه بشه خدا کریمه راه ما هم به سوی ارامش هموار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
بابا بسته دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
بابا بسه دیگه خسته شدیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
رضااااااااا
۱۱:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
ای دولت محترم ای مجلس محترم بازار ازاد قیمت ها خیلی بالاست حبابی نجومی خانه مسکن کرایه قیمت خودرو پراید مدل 90 زدن تو سایت 70 میلیون یا شصت میلیون زور میگه دنیا دوروزه کی میخواد کمی بیاد پایین قیمت دست کیه اگه نمیاد پایین اعلام کنید
Iraq
محمد
۱۰:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
به نظرم راه اساسی که همان حرص وطمع مالکان هست گرفته شودکار خوبی هست.مالیات هارا بگیرند وبه مستاجران خانه فراهم کنندتا یواش یواش این حرص وطمع انها فرو کش کند.بعد با دست خودشان اصرار خواهند کرد که به مستاجر کم درامد لازم داریم .وچون سقفی وکفی را برای اجاره خانه ها دولت محترم در نظر گرقته است ولذاپایین اون سقف هم از مالیات کم ویا بدون مالیات بهره مند میشوندوهمسان سازی در مناطق بطور مجزا در هر استان ویا شهرستان وشهر انحام گیرد جای برای خالی ماندن خانه ها نداریم ودر صورت خالی ماندن ،اجاره خانه ها چندین برابر مالیاتی خواهد بود .کار ساده هست مرد عمل میخواهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دولت بنزین که سرمایه خود ملت هست رو ۲۰۰درصد یک شبه گرون کرد
حالا میاد رو خونه های ملت قیمت میذاره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بنزین چه ربطی به خانه های ملت داره. قرار نیست که چون مالک هستی از قانون جنگل خودت پیروی کنی. همینی که قانون میگه، مستاجر را حق نداری بیرون کنی، 15 تا 25 درصد هم بیشتر نمی توانی اجاره را زیاد کنی، حکم تخلیه هم صادر نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دستتون درد نکنه که دارین بدهکار مون‌ میکنید پس کار واشتغال چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خونه 70 میلیونی پارسال شده 420 میلیون .. این الان 120 درصده ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نلشتاس
۱۰:۰۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
اینهمه حرف زدید اخرش مشخص نوردین که به چه کسانی وام تعلق گرفته میشور فقط برای فقیر فقرا این قوانین را گذاشتین برای نمایندگان قوانین نبود رو هوا پرداخت چقدر عدالت را رعایت میکنید حتما به امداد بهزیستی وبا این درصد ها که مشخص کردین مالکان را پرو کردین بس کنین بیشتر از این سرپرستها را شرمنده اولاد من یک زن ۶۰ساله سرپرست هستم نجاتم بدید چگونه فریاد بزنم وقتی فریاد رسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
چرا من صاحبخانه وقتی دارم همه چی را گرون تر میخرم باید خونم را ارزون بدم مستاجر؟؟؟میگن واسه ثوابش. خب این ثواب را دولت ببره و اختلاف کرایه را دولت بده. اینکه نشد حرف شما از برای مردم همه را گرون کنید بعد بگید مردم شما دنبال جبران کسریتون نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
صاحبخانه عزیز اگر شما هم معقولا افزایش اجاره بدید اشکالی نداره ولی ناگهان کرایه 3 برابر بشه واقعا خدا رو خوش نمیاد


انشالله هم مشکل شما حل بشه هم مشکل مستاجر بیچاره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خونه شما بعد سی سال استفاده فرسوده محسوب میشه، حالا خود دانی میخوای به هر قیمتی که خواستی اجاره بده ، خواستی اصلا رایگان بده به مستاجر هات فشار نیاد خواستی بفروش که مدیون کسی نباش
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۵:۱۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
والا صاحبخونه ها همینطوری خونشون خالی بمونه کلی استفاده میکنن قیمت مسکن همینطوری داره میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشاس
۰۱:۰۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
تو از این ادمها گدای که جان به جانت در بیاد بازگدای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خب خونتو با قیمت مناسب بفروش و سودشو بگیر اینجوری به جای یک تومن اجاره چند برابرشو میگیری هم امرار معاشت میشه هم مستاجرو بدبخت نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
شما صاحب خانه چرا باید در این رکود اقتصادی مثل همیشه قدرت خریدتو حفظ کنی؟ آن هم از جیب مستاجر؟ همه چیز چند برابر شده، مگر قیمت ملک خودت چند برابر نشده؟ هم خانه ات گرون تر شده و هم اجراه ای که از مستاجر می گیری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
صاحبخانه ها واقعآ واقعآ بی انصاف هستن.فقط خدا خودش به داد ما مستآجرها برسه وگرنه دولت تنها طرح خوبش بدهکار کردن مردمه........آخه وام ودیعه مسکن چیه دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
تازه اگه این وام رو که معلوم نیست به کی و چجوری بدن، وقتی بدن بهت، احتمال خیلی زیاد، وام خرید مسکن تون میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
پرداخت وام اجاره کار اشتباهیست دولت باید نظارت مستقیم بر اجاره خانه داشته باشد واجازه بالا بردن اجاره را به مالک ندهد مثل تمام کشورهای دنیا
حالا با این وام همه مستاجر میشوند حتی اونی که ده تا خانه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
لطفا لطفا خواهش میکنم نظارت کنین و اجرا کنین هر برنانه جدید هرقانونی جدید ما استان گیلان هستیم رشت ؛صاحبخونه ها وحشتناک اجاره اا رو بالا بردن ؛خونه ۴۵ متری همکف نه نور داره نه پنجره حالا کولر و گاز که نداره اون هیچ ولی چرا باید همون همکف رو ۶۰ ملیون پیش ماهی ۱۵۰۰ اجاره بگیرین ؟خداروخوش میاد؟حقوق من ۱۵۰۰ ۸ ساعت سرپا توفروشگاه اا نه بیمه هستیم نه استخدام این پول رو راحت میتونین بخورین ؟والا هیچ مستاجری راضی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۴۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
ما ایرانیها آدمها هستیم فقط منتظر اتفاقی در کشور هستیم تا سودی ببریم هیچ کجای دنیا این طوری نیست حتی جهنم خدا شاهده اینو راست میگم امتحان کنید................جنگ . سیل . زلزله . بیماری . تحریم . قعطی. ...................................
آخرین اخبار