۲۳ منطقه گردشگری کرمانشاه دارای معارض هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت : در استان ۵۰ منطقه نمونه گردشگری داریم که ۲۳ منطقه آن دارای معارض هستند و باید ساماندهی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه بااشاره به گذشت نزدیک به ۱۵ سال از تصویب مناطق نمونه گردشگری در استان، گفت : در آن بُرهه تعدادی از مناطق گردشگری که قابلیت‌های زیادی برای جذب گردشگر داشتند، به عنوان منطقه نمونه انتخاب شدند تا با ایجاد زیرساخت‌ها رونق گردشگری را در آن‌ها داشته باشیم.

او گفت : تعداد این مناطق در ابتدا حدود ۲۰ منطقه بود، اما بعد‌ها ۳۰ منطقه دیگر که قابلیت‌های بالای گردشگری داشتند نیز به این تعداد افزوده شد و امروز حدود ۵۰ منطقه نمونه گردشگری در استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: متاسفانه زمانی که این تعداد منطقه را به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب کردند، کار پهنه بندی روی آن‌ها انجام نشد تا حدود و حریمشان را مشخص کند که امکان فعالیت به سرمایه گذار را بدهیم.

او ادامه داد: حدود نیمی از این مناطق یعنی ۲۳ منطقه دارای معارض اجتماعی هستد، بگونه‌ای که امکان انجام هیچگونه فعالیت زیرساختی در آن‌ها وجود ندارد.

قادری تالاب هشیلان، پارک جنگلی مرصاد، سراب هرسین و... را از جمله مناطق نمونه گردشگری دارای معارض در استان خواند و افزود: وجود معارض در این مناطق نمونه گردشگری باعث شده تا نتوانیم آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، لذا برنامه ساماندهی این مناطق را با تلاش برای رفع معارض در دستور کار قرار داده‌ایم.

او افزود: برای مناطقی هم که معارض ندارند، به دلیل گستردگی‌شان تاکنون سرمایه گذاری که توانایی سرمایه گذاری کامل در آن‌ها را داشته باشند نداشته‌ایم، لذا سرمایه گذاران می‌توانند به صورت مشارکتی در یک منطقه سرمایه گذاری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار