افزایش زمان فعالیت مراکز جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زمان فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا تا ساعت ۲۴ می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست با معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا تا ساعت ۲۰ بود که با دستور وزیر بهداشت زمان فعالیت از ساعت ۸ تا ساعت ۲۴ می شود.

او افزود: در حال حاضر ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت بطور ویژه به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خدمات ارائه می دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برنامه نظام ارجاع بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا از ابتدای اسفند ماه در این دانشگاه به اجرا در آمد؛ در قالب این برنامه بیماران در صورت نیاز به خدمات تصویر برداری به درمانگاه های سطح دو و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان های مرجع ارجاع داده می شدند.
 
قلیان بیان کرد: در حال حاضر نیز این روند ادامه دارد و در کنار خدمات رسانی به بیماران کرونایی، خدمات مراقبتی به تمامی گروه های سنی در مراکز خدمات جامع سلامت پاک ارائه می شود.

او با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته ظرفیت آزمایش کرونا در دانشگاه روزانه ۵۰ مورد بود که با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته این ظرفیت در حال حاضر به روزانه ۶۰۰ مورد افزایش یافته است، تصریح کرد: مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه، در صورت نیاز و تشخیص پزشک مرکز، تست pcr بر روی آنها انجام و نمونه ها به آزمایشگاه ها ارسال می شود.
 

بیشتر بخوانید:


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات مناسب به مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا و کاهش زمان حضور بیماران در این مراکز، تعداد پزشکان ،تیم های غربالگری و مراقب سلامت در این مراکز به دو برابر افزایش یافته است.

قلیان اظهار کرد: در مرحله نخست غربالگری از مجموع ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش غربالگری قرار گرفتند که این امر گام موثری در شناسایی بیماران مشکوک و یا مبتلا و انجام مراقبت های لازم در زمان مناسب بود.

او با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط به طور مستمر و روزانه از تمامی مراکز عمومی و اصناف بازدید می کنند، افزود: حرم مطهر و آستان مقدس رضوی نهایت همکاری را با دانشگاه داشته است و در این مدت بهترین عملکرد را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارائه داده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.