نقطه پایان کرونا نامعلوم است/هر کرونایی ۱۵۰ نفر را مبتلا می‌کند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنوز زمان مشخصی برای پایان کرونا تعیین نشده و ممکن است این ویروس تا چند سال آینده در جوامع وجود داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هنوز زمان مشخصی برای پایان کرونا تعیین نشده  و ممکن است این ویروس تا چند سال آینده در جوامع وجود داشته باشد، گفت: باید مردم روش های خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در کنار کرونا جدی بگیرند تا در این زمینه دچارآسیب نشوند.

او  با تاکید بر  حضور نداشتن در تجمع های غیر ضروری همچون عروسی و مراسم ترحیم، افزود: در شرایط فعلی حضور در این گونه تجمع ها به طور حتم موجب آسیب به سلامت خود و نزدیکان می شود بنابراین شهروندان می توانند برنامه های خود را به زمانی دیگر موکول کنند و یا در صورت امکان هزینه های گزاف این گونه برنامه ها را در کارهای دیگری هزینه نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هر فرد مبتلا می تواند در زمان حضور در تجمع ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را دچار ابتلا به بیماری کرونا نماید بنابراین از شهروندان درخواست می شود از حضور در تجمع های غیر ضروری به طور جدی پرهیز کنند.


بیشتربخوانید:


قلیان با بیان اینکه در مراکز خدمات جامع منتخب تست PCR برای افراد مشکوک به کووید -۱۹ انجام می شود، بیان کرد: در مواردی پزشکان مستقر در این مراکز، با بررسی شرایط بالینی فرد نیز بیماری را تشخیص و نسبت به تجویز دارو اقدام می کنند.

او تصریح کرد: در حال حاضر اولویت انجام تست PCR  ، افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای هستند و در سایر افراد در صورت تشخیص و دارا بودن علائم ، پزشکان نسبت به تجویز دارو اقدام می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در مرحله نخست شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۴ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمودند که از این تعداد تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز خدمات سطح دو ارجاع شدند و سایر افراد خدمات بهداشتی و مراقبتی را در مراکز زیر پوشش حوزه بهداشت دریافت کردند.

قلیان اظهار کرد: در مرحله نخست شیوع این بیماری تمامی سازمان ها و نهادها، مدیران و مسئولان در کنار مردم همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خادمان سلامت داشتند و این امر موجب کاهش آمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ شد.

او افزود: متاسفانه کاهش همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و خود مراقبتی از نیمه خرداد ماه به طور مجدد موجب افزایش تعداد بیماران بستری شده است به گونه ای که در برخی از روزها نتیجه ۴۰ تا ۵۰ موارد تست کرونا مثبت می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر این بیماری در جوانان بیشتر شایع شده است و این امر نشان دهنده آن است که این بیماری در این گروه سنی کمتر مورد توجه قرار گرفته است از تمامی شهروندان می خواهیم نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی دقت نظر داشته باشند و به سلامتی خود بیش تر اهمیت دهند.

 

انتهای پیام//ف.س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار