دبیرخانه کشاورز گلستان از تعیین قیمت برای خرید گوجه فرنگی از سوی کارخانه‌های رب استان خبر داد.

امانقلی ایمانی دبیر خانه کشاورز گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: به منظور تعیین قیمت مناسب برای خرید گوجه فرنگی از سوی کارخانه‌های رب گلستان جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از اداره کل صمت گلستان، مدیرکل اقتصادی استانداری گلستان، جهاد کشاورزی گلستان، سازمان تعاون روستایی و صاحبان کارخانه‌های رب استان برگزار شد.

او افزود: در این جلسه قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ربی هزار تومان در نظر گرفته شد و قرار بر این شد گوجه فرنگی از سوی کارخانه‌های رب مشخص شده به قیمت ۷۰۰ تومان از کشاورزان خریده شود و ۳۰۰ تومان مابقی از سوی سازمان تعاون روستایی به کشاورزان پرداخت شود.

دبیرخانه کشاورز گلستان ادامه داد: این قیمت کیلویی هزار تومان که برای هر کیلو گوجه فرنگی در نظر گرفته شده منفعتی برای کشاورز ندارد و تنها از ضرر کشاورز جلوگیری می‌کند.

ایمانی گفت: ظرفیت کارخانه‌های رب گلستان بیشتر از میزان ظرفیت گوجه فرنگی تولید در استان است، اما متاسفانه هیچگاه از کشاورزان حمایت نمی‌شود.

او ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید به روند تهیه و توزیع رب در کارخانه‌ها ورود کنند چراکه ربی که با گوجه ۶۰۰ و ۷۰۰ تومانی تهیه می‌شود با قیمت خیلی بیشتری به دست مصرف کننده می‌رسد و دلالان و واسطه‌ها از این موضوع سودمیبرند و کشاورز که ماده اولیه را تولید می‌کند تنها کسی است که در این فرآیند ضرر می‌کند.

دبیرخانه کشاورز گفت: وضعیت گوجه کاران در تمام کشور به همین گونه است و تنها استان‌هایی که در فصل غیر متعارف اقدام به کشت گوجه فرنگی می‌کنند به علت کمبود گوجه در بازار محصول خودرا با قیمت خوبی می‌فروشند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.