مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

تصویر شهر زاهدان مایوس کننده است

مسگرانی گفت: تصویر یک شهر باید امید بخش مردمان آن باشد که در این بین تصویر شهر زاهدان مایوس کننده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست شورای نظارت بر انتخاب، ساخت، نصب مجسمه و یادمان شهری اظهارداشت: بحث مجسمه‌ها، یادمان‌ها و المان‌های شهری به عنوان یک ضرورت شهری و محیطی که فضای شهر را تغییر می‌دهد ضروریست و این امر در سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان نیاز به تغییرات اساسی دارد.

او  با بیان اینکه روح هر شهری فرهنگ آن است افزود: همه ما دوست داریم که شهر زیبا شود و در نتیجه مردم آن احساس تعلق و هویت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در شهر زاهدان المان‌ها، مفاهیم و مجموعه‌ای نداریم که بتوان فرهنگ خودمان را با شهر نشان دهیم.

او  تاکید کرد: داشتن المان‏‌های خوب، مجمسمه، سردیس و تندیس در یک شهر بسیار ضروری است.

مسگرانی اظهارداشت: بحث نظارت به معنی مچ گیری نیست بلکه نگاهمان اینست که اتفاق‌های خوبی در منظر شهر زاهدان و سایر شهر‌های سیستان و بلوچستان رخ دهد.

او  با تاکید بر لزوم توجه قانونی به زیباسازی منظر شهری گفت: با هدف همفکری، کمک و ارتقای آثاری که در شهر زاهدان و سایر شهر‌های سیستان و بلوچستان به وجود خواهد آمد یک راهبرد و یک ریل گذاری مشخص ایجاد شود و تمامی کسانی که می‌خواهند آثار حجمی تولید کنند مجوز قانونی لازم را در اختیار داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هر فردی که به یک شهر وارد می‌شود ابتدا مبلمان‌های شهری آن را می‌بیند و ورودی شهر فرهنگ آن منطقه را مشخص می‌کند.

موسی زنجانی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باب زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گفت: وظیفه همگان است که در زمینه بحث ایثار و شهادت اقداماتی کافی را انجام دهند.

او افزود: از همه دستگاه‌های اجرای سیستان و بلوچستان درخواست می‌شود که در بحث ترویج فرهنگ ایثار وشهادت که یک طرح ملی است ورود پیدا کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: شهر زاهدان در زمینه تبلیغات شهری، دیوارنویس و نقاشی‌های دیواری بسیار ضعیف است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار