در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید تضمینی گندم به بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید

هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

او از پرداخت ۹۳ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: گندمکارانی که تا ۱۰ تیر ماه گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید داده اند، وجه آن را دریافت کردند و تسویه مطالبات گندمکاران بروز شده است.

هاشمی ادامه داد: اگر روند پرداخت مطالبات تا پایان فصل برداشت به همین روند ادامه یابد، کشاورزان نسبت به کشت محصول امیدوار می‌شوند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که تولید گندم به ۱۴ میلیون تن برسد که این میزان جوابگوی نیاز داخل و ذخایر استراتژیک کشور است.

او از استمرار خودکفایی گندم خبر داد و گفت: با توجه به رشد مناسب تولید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل، مشکلی در تامین نیاز کشور نداریم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه قیمت حمل و نقل ۵۵ تا ۶۰ درصد رشد داشته است، افزود: با وجود افزایش افسار گسیخته هزینه‌های تولید گندم انتظار می‌رود که قیمت خرید تضمینی مطابق با تورم و هزینه واقعی تولید اعلام شود.

کمباین‌ های موجود جوابگوی تولید نیست

او با اشاره به افزایش هزینه کمباین برداشت گندم، گفت: سالیانه قیمت کمباین‌ها براساس شاخص‌هایی از جمله تورم افزایش می‌یابد که البته افزایش معقول آن مورد قبول کشاورزان است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان با اشاره به اینکه کمباین‌های موجود جوابگوی تولید نیست، تصریح کرد: حداقل میزان کمباین‌های برداشت ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از چیزی باید باشد که الان وجود دارد تا کشاورزان با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس کیانی
۱۴:۵۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
از ۱۲/۴/۹۹ گندم تحویل سیلو دادم هنوز پول نداده اند اگه پول واریزی به روز شده چرا پس واریز نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
آقایون بالا دستی آیا شما گندمی که از کشاورز به قیمت مصوب میخرید آیا پاییز آینده هم به همین قیمت به کشاورز میفروشید. اصلا مشاورز نفع کنه یا ضرر اهمیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۰۱:۲۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
چه بدبختیم ما کشاورزا که از پرداخت کردن پول فروش کالائی که فروختیمه به دولت نسبت به کشت ان در اینده دلگرم میشیم. اونم چیزی مث گندم که قوت غالب مردمه حالا بماند اینکه دولت به مفت از چنگ کشاورز در میاره هیچ. جهش تولیدتون رو هم فهمیدیم باید چجوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۳۰ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خداشاهده امسال من گندم کاشتم نشستم حساب کردم به ولله بدهکار هم شدم....هزینه های تولید سرسام اوره...۲۰میلیون خداشاهده ندار اوروم بالا...حالا دولت هستو وجدانش دیکه...بلاخره ما کشاورزها هم خدایی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
چجوری ۲۰ تومان ضرر کردی.گندم مگه چه خرجی داره.یک هکتار چهار.پنج تومان خرج داره.۱۰ تا ۱۵ هم سود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بله درسته خرجش زیاده درامد خیلی کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
هزینه هایی که کشاورز انجام میده با فروش برابری میکنه اگه خدایی بگی در حد چند درصد سود داره که اونم سود نیست
آخرین اخبار