پکن: انگلیس بهای سنگینی به دلیل تصمیم خود درباره هوآوی خواهد پرداخت

چین در واکنش به تصمیم اخیر لندن برای اخراج هوآوی از برنامه توسعه شبکه تلفن همراه انگلیس گفت این تصمیم برای لندن گران تمام خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات چین در واکنش به تصمیم اخیر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، برای اخراج شرکت مخابراتی هوآوی چین از برنامه توسعه شبکه تلفن همراه انگلیس، گفتند این تصمیم به زیان خود آن‌ها خواهد بود و لندن بهای گزافی بابت این تصمیم خواهد پرداخت.

هو چاینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت «یک بار دیگر این مسئله نشان می‌دهد که ممنوعیت‌های مربوط به هوآوی کاملا به امنیت ملی بی‌ربط است و این یک دستکاری است که جنبه سیاسی آن بسیار بالاست.» او در ادامه اضافه کرد «تصمیم انگلیس برای ممنوعیت استفاده از تجهیزات هوآوی در شبکه مخابراتی به منافع خود این کشور آسیب می‌زند. جهان بسیار بزرگ است و انگلیس در برابر آن یک جای خیلی کوچک است.» این سخنگو در ادامه گفت «این تصمیم برای لندن بهای زیادی خواهد داشت.»

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مسئولیت تصمیم نخست وزیر انگلیس در ممنوعیت فعالیت هوآوی در توسعه شبکه مخابرات این کشور را برعهده گرفته و گفته بود که به دلیل تلاش‌های او انگلیس این تصمیم را گرفته است.

بوریس جانسون روز گذشته دستور داد که تجهیزات هوآوی به طور کامل از شبکه G ۵ انگلیس تا پایان ۲۰۲۷ خارج شود. با این حال، انگلیس تکذیب کرده است که ترامپ در پس این ممنوعیت قرار دارد. سخنگوی بوریس جانسون روز چهارشنبه اذعان کرد دلیل تغییر موضع انگلیس، تاثیر تحریم‌های آمریکاست که در ماه می‌ اعلام شد. این تحریم‌ها بی‌سابقه بوده و باعث شد مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس ارزیابی‌های خود را تغییر دهد.

دامنه اختلافات میان چین و آمریکا موضوعات گسترده‌ای را در برمی‌گیرد که فعالیت شرکت هوآوی تنها یکی از مسائل مورد مناقشه دو طرف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار