طرز تهیه موس کیک انبه

در این مطلب قصد داریم روش تهیه موس کیک انبه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه موس کیک انبه را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه:

مدت زمان تهیه: ۴۰ دقیقه برای ۱۲ نفر

برای کیک اسفنجی:

سه تخم مرغ بزرگ همدمای اتاق

نیم پیمانه شکر سفید

نیم پیمانه آرد

یک چهارم قاشق چایخوری بیکینگ پودر

برای موس انبه:

یک و نیم پیمانه خامه صبحانه

۳ قاشق غذاخوری پودر شکر الک شده

دو پیمانه پوره انبه

۷ گرم پودر ژلاتین

۵۰ میلی لیتر آب

برای ژله انبه:

یک پیمانه پوره انبه

سه قاشق غذاخوری شکر سفید

یک و نیم قاشق چای خوری پودر ژلاتین

۷ قاشق چای خوری آب

برای مرطوب کردن کیک:

یک چهارم پیمانه آب

یک سوم پیمانه شکر سفید

برای مرطوب کردن کیک، آب و شکر را روی حرارت بجوشانید تا کمی غلیظ شود، سپس از روی حرارت بردارید تا کاملاً به دمای اتاق برسد.

فر را در دمای ۱۷۶-۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید، کف و دیواره یک قالب ۲۰ سانتیمتری ترجیحاً کمربندی را چرب کرده و کف آن کاغذ روغنی بگذارید.

برای کیک، در کاسه بزرگی، تخم مرغ‌ها را حدود یک دقیقه هم بزنید تا پفی شود، شکر را کم کم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا حجم تخم مرغ‌ها سه برابر شود و همچنین مایع به صورت روبانی روی هم بیفتد. این کار حدود ۷-۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. در طرف دیگر، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه بار الک کنید و در سه مرحله به مخلوط تخم مرغ‌ها اضافه کرده و با لیسک زیرو رو کنید. دقت کنید که نباید زیاد مخلوط کنید.

مخلوط را داخل قالب ریخته و حدود ۲۰-۲۵ دقیقه بپزید تا خلال چوبی از وسط کیک تمیز خارج شود و سطح کیک کمی طلایی شود. قالب را از فر خارج کرده و روی سیم قرار دهید و کاغذ روغنی آن را درآورده تا خنک شود سپس با کمک چاقوی تیز دیواره کیک را از دیواره قالب جدا کرده و کمر قالب را باز کنید و کیک را از قالب خارج کرده و روی سیم قرار دهید تا کاملاً به دمای اتاق برسد، بعد از اینکه کاملا سرد شد، دوباره کیک را داخل همان قالب گذاشته و کمر قالب را ببندید. سطح کیک را با مخلوط آب و شکر (با کمک فرچه) مرطوب کنید، به طوریکه همه جای سطح کیک مرطوب شود، ولی نه خیلی زیاد.

برای موس انبه، با همزن تمیز، خامه و پودر شکر را آنقدر هم بزنید تا فرم بگیرد، ولی خیلی سفت نشود، سپس پوره انبه را اضافه کرده و با لیسک زیرو رو کنید بعد در یخچال قرار دهید.

در این حین، سریع، روی آب سرد، پودر ژلاتین ریخته و بعد از ۵ دقیقه، به صورت بن ماری و یا در مایکروویو حرارت دهید تا کاملا حل شود. برای گذاشتن در مایکروویو، ابتدا ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و سپس هم زده و اگر نیاز بود، ۵ ثانیه دیگر حرارت دهیدتا کاملاً حل شود.

منبع:ashpazi_zahrabanoo

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار