راهکارهایی برای جلوگیری از مات شدن و سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر می‌خواهید مقدار زیادی ظروف با درصد کثیفی بالا مخصوصا قابلمه و ماهی تابه را با ماشین ظرفشویی بشویید برای اطمینان از تمیز شدن ظروف از برنامه‌های با درجه حرارت بالای ۶۰ درجه یا به اصطلاح برنامه قابلمه شور یا intensive استفاده نمائید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دستگاه ظرفشویی وسیله مهمی در هر خانه محسوب می‌شود، اگر دانش کافی درباره مهمترین موارد نگهداری از این وسیله برقی محبوب خانگی داشته باشیم می‌توانیم در هزینه‌های خانه صرفه جویی کنیم و دستگاه مان را همیشه سالم نگاه داریم.

۱- چه ظروفی برای قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی مناسب نیستند؟
برای شستشوی بعضی ظروف مانند ظروف چوبی، چاقو (حرارت و شوینده موجب کند شدن چاقو میشود)، چینی‌های دورطلا، مسی و تفلون‌های قدیمی بهتر است از دستگاه ماشین ظرفشویی استفاده نشود، زیرا ممکن است به خوبی آن‌ها را نشوید و باعث لک و یا خش روی آن‌ها بشود.

۲- ماده شوینده مناسب برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید؟
انواع ماده شوینده ماشین ظرفشویی از جمله قرص ماشین ظرفشویی، نمک ماشین ظرفشویی، مایع جلا دهنده، پودر یا ژل را برای شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنیم که استفاده ناصحیح و کیفیت پایین آن‌ها می‌تواند در تمیز نسشتن ظرف‌ها موثر باشد.


بیشتربخوانید


جرم و املاح آب و چربی موجود بر روی ظروف و در نهایت شوینده موجب ایجاد جرم و رسوب بر روی فیلتر‌ها و قطعات داخلی ماشین ظرفشویی شده که باعث خواهند شد تا ظروف در ماشین ظرفشویی تمیز شسته نشوند، پس سعی می‌کنیم ماشین ظرفشویی را هر ۴۰ تا ۶۰ بار شستشو یکبار جرمگیری کنیم که در این مورد باید از جرمگیر مناسب ماشین ظرفشویی استفاده کنیم.

۳- قرار دادن مقدار متناسب ظروف در ماشین ظرفشویی
اگر می‌خواهید مقدار زیادی ظروف با درصد کثیفی بالا مخصوصا قابلمه و ماهی تابه را با ماشین ظرفشویی بشویید برای اطمینان از تمیز شدن ظروف از برنامه‌های با درجه حرارت بالای ۶۰ درجه یا به اصطلاح برنامه قابلمه شور یا intensive استفاده نمائید.

۴- بررسی مدل لکه‌های ابری بر روی ظروف شیشه‌ای
باید بدانیم این لکه‌ها بر روی ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی به اصطلاح DISHLEX دیده نمی‌شوند، بیشتر بر روی ظروف بلوری ایجاد میشود که در ابتدا گفتیم مناسب قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی نیستند، اما اگر این لکه ابری از روی سطح ظرف شیشه‌ای تان پاک نمیشود، اثر شیمیایی شوینده بر روی سطح ظرف است رفع نمی‌شود، اما اگر با دستمال نمدار پاک میشود اثرات آهک آب بوده و قابل رفع خواهد بود.

۵- کاربرد نمک ظرفشویی در تمیز کردن ماشین ظرفشویی
فشار آب زیاد برای شستشو در ماشین ظرفشویی گا‌ها باعث کدر شدن و خش افتادن ظروف می‌شود، استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی میزان سختی آب را کاهش می‌دهد تا در طی شستشو باعث جلوگیری از خش افتادن ظروف و کدر شدن آن‌ها شود.

اگر از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید گمان نکنید احتیاجی به نمک ماشین ظرفشویی ندارید، زیرا از دیگر کارایی‌های نمک در ظرفشویی، کاهش رسوبات آهکی است؛ نمک ظرفشویی آرام آرام در آب حل شده تا از مسدود کردن واحد نرم کننده دستگاه جلوگیری کند، باید بدانیم نمک ظرفشویی دستگاه را تمیز می‌کند. رسوبات آهکی علاوه بر ایجاد لک بر روی ظروف باعث گرفتگی مسیر‌های آب در ماشین ظرفشویی و کاهش طول عمر دستگاه ظرفشویی می‌شود.

اهمیت نمک ظرفشویی
حال که به اهمیت نمک ماشین ظرفشویی پی بردید حتماً همیشه از نمک ظرفشویی استفاده کنید تا ظروف شما کدر و تار نشود، در ضمن به طول عمر دستگاه خود کمک کنید. درون ماشین ظرفشویی یک دریچه در دار وجود دارد که نمک را درون آن می‌ریزیم، بهتر است که محفظه مخصوص نمک را به اندازه ۱ سانتی متر خالی بگذارید تا به محفظه اصلی سرریز نکند، هنگامی که متوجه شدید نمک زیادی را در دستگاه خود قرار داده اید، باید چند بار برنامه شستشو را اجرا کنید تا به سطح مناسب برسد.

چراغ نمک در ماشین ظرفشویی روشن می‌شود؟
گاهی با وجود اینکه ظرف نمک را پر کرده‌اید، چراغ نشانگر نمک خاموش نشده است که در این مورد:
معمولا ً بعد از ۳ بار استفاده، چراغ نشانگر نمک خاموش می‌شود. به صورت کلی تا زمانی که نمک تمام نشده باشد چراغ خاموش است نشانگر نمک ظرفشویی علامت s است، اگر این چراغ روشن ماند می‌بایست مجدد نمک پر شود. بعد از اطمینان از وجود نمک در مخزن آن، دستگاه را از برق جدا کنید و با یک قاشق چوبی داخل مخزن نمک را هم بزنید و بعد درب مخزن را ببندید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار