جنبش نجباء: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق روز به روز افزایش خواهد یافت

معاون دبیرکل جنبش نجباء اعلام کرد نیرو‌های تروریست آمریکایی در عراق اشغالگر هستند و حمله به آن‌ها توسط مقاومت روز به روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نصرالشمری، معاون دبیرکل جنبش نجباء در عراق تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند معادلات عراق را تغییر دهد.

نصرالشمری گفت: آمریکایی‌ها هیچ گزینه‌ای جر ترک عراق یا ماندن و تحمل خسارت را ندارند. حمله به نیرو‌های آمریکایی را اقدامی مبارک می‌دانیم؛ مقاومت شیوه‌های مناسبی را برای واداشتن آن‌ها به ترک عراق ابداع می‌کند.

معاون دبیرکل جنبش نجباء افزود: نیرو‌های تروریست آمریکایی در عراق اشغالگر هستند و حمله به آن‌ها توسط مقاومت روز به روز افزایش خواهد یافت. عملیات مقاومت محرمانه است و همه گروه‌های مقاومت تصمیم واحدی برای مقابله با نیرو‌های آمریکایی اتخاذ کرده اند.

وی تصریح کرد: دولت یک طرف اجرایی است نه قانونگذار؛ بنابراین نه آن و نه هیچ طرف دیگری نمی‌تواند مقاومت را از حمله به نیرو‌های آمریکایی منع کند.

الشمر گفت: ایران دوست همه گروه‌های مقاومت است، اما مفهوم اصلی مقابله ما با آمریکا توجه به مردم عراق است. واشنگتن به این بهانه که مقابله با داعش یک موضوع داخلی و نه خارجی است با این گروه تروریستی مقابله نکرد.

این مسئول عراقی اضافه کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌خواهند نیروهایشان را به مکان‌هایی منتقل کنند که توهم دارند مقاومت آنجا نمی‌تواند آن‌ها را هدف قرار دهد. نیرو‌های ترکیه به خاک عراق تجاوز کرده و مواضعی را بمباران کردند، اما آمریکا هیچ واکنشی نداشت. نخست‌وزیر یا دولت پس از قانون پارلمان صلاحیت آوردن نیرو‌های خارجی به کشور را ندارد.

نصر الشمری در پایان گفت: امیدواریم فعالیت‌های مصطفی الکاظمی و دولت او به نفع عراق باشد؛ تاکید می‌کنیم که آینده عراق در گروی آزادی است. آمریکایی‌ها جز زبان زور را نمی‌فهمند. مقاومت تنها سلاحی است که می‌تواند آن‌ها را از عراق اخراج کند. ما تا این لحظه فرصت داده ایم تا با گفت‌وگو قانون پارلمان در مورد خروج نیرو‌های آمریکایی اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۱۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سکوت آمریکا در برابر حملات ترکیه به عراق: آمریکا را رسوا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
الله اکبر
آخرین اخبار