امام جمعه شیراز:

دشمنان بدانند همچون شهید دوران در کشور بسیار است/شهید دوران اقتدار بغداد از بین برد

امام جمعه شیراز گفت: امروز پیام خون شهید دوران را به ترامپ و سردمداران استکبار می‌دهیم که اگر شما می‌خواهید در مقابل عظمت اسلام و جمهوری اسلامی بایستید سربازانی، چون شهید دوران هنوز در کشور ایران بسیار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز،  اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید امروز روز دحوالارض است، و یکی از روز‌های بسیار مهم در تقویم عبادی سال نیز هست که بزرگان علمای ما در این مورد توضیحاتی داده‌اند و رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

او با اشاره به روز شهادت امام جواد (ع) در هفته آینده، افزود: ان‌شاءلله با همه محدودیت‌هایی که ازنظر بیماری کرونا است باید برنامه‌ریزی شود که حتما عرض ادب خدمت این امام عظیم الشان صورت گیرد، البته محدودیت‌ها نیز باید رعایت شود.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: در این ایام همچنین سالروز شهادت یکی از قله‌های افتخار فارس و شیراز شهید سرلشکر خلبان عباس دوران است، هنگامی‌که انسان حالات این شهید را می‌خواند منقلب می‌شود، کسی که با یک هواپیما اقتدار بغداد را در دوران صدام آنچنان به هم می‌ریزد و معادلات بین المللی را به نفع ایران تغییر می‌دهد، ازاین‌رو انسان در مقابل عظمت این شیر مرد به تعجب می‌افتد.

او بیان کرد: امروز هم ما پیام خون شهید دوران را به ترامپ و سردمداران استکبار می‌دهیم که اگر شما می‌خواهید در مقابل عظمت اسلام و جمهوری اسلامی بایستید سربازانی، چون شهید دوران هنوز در کشور ایران بسیار است.

آیت الله دژکام گفت: امسال حاجی‌ها از به جا آوردن مناسک حج محروم هستند، هرساله افرادی که به حج می‌رفتند نماینده‌های ما نیز بودند و دل ما نیز به آنان خوش بود که نایب زیاره ملت ما و همه مسلمانان هستند، مِنا جای باعظمتی است، اکنون این محرومیت پیداشده است، اما تلاش می‌کنیم دهه ذی‌الحجه را با عبادات و اذکار مربوط به عظمت این دهه فراموش نکنیم.

او گفت: روز نخست این دهه روز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت صدیقه طاهره (س) است، در رابطه با ازدواج، باید با کمال تعجب گفت که کرونا کمکی به جوانان در این خصوص کرده است، به این صورت که شاید برخی جوانان که هزینه برگزاری مراسم عروسی را نداشته‌اند بدون این تکلفات و تشریفات به سر خانه و زندگی خود رفته اند. 

نماینده، ولی فقیه در استان فارس از علما، فرهیختگان، اساتید دانشگاه و حوزه نیز خواست که جوانان را به این امر تشویق کنند تا ازدواج آسان به‌ویژه به پیروی از حضرت امیر (ع) و حضرت فاطمه (س) هم صورت گیرد و به ایام پس از کرونا نیفتد و کم‌هزینه انجام شود.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به مسائل روابط خارجی ایران با سایر کشورها، به ویژه بحث برجام و ارتباط با کشور چین، که در این رابطه چارچوب قرآنی وجود دارد، گفت: خداوند در آیه ۸ سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است، خدای متعال در این سوره فرموده کافر‌ها دودسته‌اند، عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید.

او تصریح کرد: دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم، که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با شیطان بزرگ و عهدشکن می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

خطیب نماز جمعه شیراز اظهار داشت: دستور قرآن این است که با غیرمسلمان باید در چارچوب عزت و حفظ استقلال حرکت کرد، ما چه‌کار کنیم که آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد؟ اساس ارتباط کشور ما با بقیه کشور‌ها نیز همین مبناست.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار