مکان‌های دنج خزر قربانی می‌گیرند

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: سنگ چین‌ها و مکان‌های دنج در حوالی آب های ساحلی خزر بیشترین قربانی را می گیرند.

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه سنگ چین‌ها و مکان‌های دنج در حوالی آب های ساحلی خزر بیشترین قربانی را می گیرند، گفت: تاکنون ۶ نفر آقا در آب‌های ساحلی مازندران به علت غرق شدن جان باختند که بیشتر آن‌ها در سنگ چین‌ها و مکان‌های دنج بود.

او با بیان اینکه ۳۱۶ نفر امسال تاکنون در آب‌های ساحلی مازندران نجات یافتند که ۲۶۷ نفر آقا و ۴۹ نفر خانم بودند، افزود: بیشترین نجات یافته‌ها در شهر‌های محمودآباد، بابلسر و چالوس بودند.


بیشتر بخوانید


کریمیان با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۵ نفر از غرق شده‌ها به بیمارستان منتقل شدند، گفت: به علت کرونا آمار غرقی‌ها کاهش یافته است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: با این که شنا در طرح‌ها ممنوع بوده و در منطقه آزاد انجام می‌شود، اما ناجیان غریق همچنان در طرح‌ها مستقر هستند.

او گفت: مردم توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و همین دیروز جمعه ۲۷ تیر ماه ۱۵ نفر نجات یافته داشتیم.

کریمیان افزود: مردم برای ورود به دریا ماسک و دستکش به همراه داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران از مردم خواست شب  برای شنا به داخل آب نروند و مکان‌های دنج را برای شنا انتخاب نکنند.

او گفت: ۹۰۰ نجاتگر در حدود ۳۷۰ نقطه حادثه خیز ساحلی مازندرانی خزر و بقیه در داخل طرح‌های ساماندهی فعال هستند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.