باقرزاده: کمک مالی فدراسیون جهانی شمشیربازی به ایران تعلق خواهد گرفت

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: کمک‌های مالی فدراسیون جهانی به ایران نیز تعلق می‌گیرد، اما به دلیل تحریم‌های صورت گرفته باید کمک‌ها را حضوری دریافت کنیم.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمک مالی فدراسیون جهانی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا فدراسیون جهانی  تمام مسابقات را تا پایان سال ۲۰۲۰ تعطیل اعلام کرد و به دلیل اینکه هیچ مسابقه‌ای در طول این مدت برگزار نمی‌شود فدراسیون جهانی تصمیم گرفت مبلغ ۴۲۰۰ فرانک سوییس به تمامی فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌های شمشیربازی اهدا کند. همچنین، چون داوران در طول این مدت درآمدی ندارند فدراسیون جهانی تصمیم گرفت به هر یک از آن ها که قضاوت جهانی داشته اند کمک ۱۰۰۰ یورویی داشته باشد.

او افزود: بر همین اساس رضا پیکر آرا و علی رضا وصالی که ۲ داور بین المللی کشورمان هستند  به هر کدام از آن ها مبلغ ۱۰۰۰ یورو از سوی فدراسیون جهانی پرداخت خواهد شد.

باقرزاده ادامه داد: همانطور که مجتبی عابدینی سال گذشته سوم جهان شد به دلیل تحریم ها پاداش خود را نمی توانست از طریق سیستم های بانکی دریافت کند  و با شرکت در مسابقات بین المللی لهستان پاداش ۱۰ هزار دلاری خود را به صورت نقدی از مسئولان فدراسیون جهانی دریافت کرد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: در ایران به دلیل تحریم‌های صورت گرفته ارتباط بانکی با دیگر کشور‌ها همچنان مسدود است و مسابقه‌ ای تا پایان سال ۲۰۲۰ برگزار نمی‌شود، فدراسیون‌ها، کنفدراسیون‌ها و داوران دیگر کشور‌ها شاید کمک مالی خود را به راحتی دریافت کنند، اما ایران نمی‌تواند این مبلغ را از طریق بانکی دریافت کنند مگر اینکه در مسابقه‌ای حضور پیدا کنیم و  این کمک ها را نقدی دریافت کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار