انتقاد استاندار از عملکرد بانک‌ها در پیگیری تخصیص سهم آذربایجان شرقی از محل تسهیلات رونق تولید

استاندار آذربایجان شرقی از عملکرد تعدادی از بانک‌های استان در پیگیری تخصیص سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید انتقاد کرد و گفت: مدیران استانی بانک‌ها باید پیگیری‌های لازم را از مرکز برای تخصیص کامل سهم استانی به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با بیان اینکه جهش تولید، راهبرد اصلی کشور برای شکوفایی اقتصادی و گذر از شرایط فعلی است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تولید در شرایط کنونی و ضرورت حمایت همه‌جانبه از بخش تولید، جلسات مشترک میان بانک‌ها و بخش خصوصی با هدف تسریع در رفع مشکلات و افزایش تعامل بین بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

او بر حذف فرایند‌های زاید اداری در اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: بسیاری از قوانین فعلی نیازمند تغییر به نفع تولید هستند و متاسفانه در برخی موارد شاهد ایراد‌های بی‌مورد از سوی بانک‌ها در اعطای وام به تولیدکنندگان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک‌ها امانت‌دار سرمایه مردم هستند، گفت: سرمایه مردم باید برای مردم و به نفع مردم، استفاده شود.

پورمحمدی با انتقاد از اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه برای اعطای تسهیلات به بخش تولید، گفت: چرا باید تولیدکننده، دار و ندار خود را به بانک بدهد تا بتواند از وام استفاده کند؟ چرا نباید کارخانه و ماشین‌آلات تولید به عنوان وثیقه در بانک، پذیرفته شود؟

او شفافیت و سخت‌گیری متعارف و مناسب را لازمه اختصاص تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی دانست و در عین حال گفت: تولیدکنندگان نیز باید وضعیت فعلی کشور و مشکلاتی همچون محدودیت منابع دولتی و نقدینگی را درک کرده و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

او  از عملکرد تعدادی از بانک‌های استان در پیگیری تخصیص سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید انتقاد کرد و گفت: مدیران استانی بانک‌ها باید پیگیری‌های لازم را از مرکز برای تخصیص کامل سهم استانی و همچنین بهره‌مندی بیشتر از تسهیلات شناور به کار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مدیران بانک‌ها نیز در این جلسه به بیان نظرات، پیشنهاد‌ها و گزارش عملکرد خود در زمینه رونق تولید پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار