جهانپور:

مصرف خودسرانه هر دارویی عوارض دارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مصرف خودسرانه هر دارویی از جمله فاویپیراویر عوارض دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به هشدار سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف خودسرانه داروی فاویپیراویر اظهار کرد: مصرف خودسرانه هر دارویی از جمله فاویپیراویر عوارض دارد.

او با بیان اینکه داروی فاویپیراویر و رمدسیویر در فهرست رسمی دارویی کشور قرار گرفته اند، افزود: هم اکنون داروی فاویپیراویر در ایران تولید می‌شود و به زودی تولید رمدسیویر نیز آغاز می‌شود. براین اساس طی چند ماه آینده نیاز به واردات این دو دارو نخواهیم داشت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: ظرفیت شرکت‌های داخلی برای تولید رمدسیویر کافی است و حتی چند شرکت دیگر نیز متقاضی تولید این دارو‌ها هستند.

جهانپور تصریح کرد: آزمایش‌ها روی دارو‌های فاویپیراویر و رمدسیویری که بصورت قاچاق فروخته می‌شوند، نشان داده که داروی موجود در بازار اصل نیستند و با قیمت گزاف و گران به خانواده‌ها عرضه می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو  تاکید کرد: ممکن است طی چند ماه آینده با همه گیری آنفلوانزا در کنار بیماری کرونا مواجه شویم. باید توجه داشت که  تنها مصرف داروی فاویپیراویر برای درمان آنفلوانزا کافی نیست، در کنار آن ممکن است به تشخیص پزشک، داروهای دیگری نیز تجویز شود.

گفتنی است سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف خودسرانه داروی فاویپیراویر هشدار داده است. داروی فاویپیراویر تولید داخل، برای مصرف مراکز درمانی تامین و توزیع شده است؛ دارویی که در بازار آزاد فروش می‌رود، تقلبی و قاچاق است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار