بسته اخبار حوادث امروز ۲۹ تیر ماه ۹۹؛

مار سمی به طبیعت بازگردانده شد/مهار آتش سوزی علف‌های هرز در مهاباد

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۹ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۲۹ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آتش سوزی پوشش گیاهی در یکی از مناطق مهاباد مهار شد

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: دیروز عصر در پی تماس مردمی مبنی بر آتش سوزی وسیع علف‌های هرز در منطقه موکریان این شهرستان یک گروه از نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله با تجهیزات کامل به محل اعزام و مانع از پیش روی آتش به اطراف شدند.

او با اشاره به اینکه عامل انسانی و سهل انگاری مهم‌ترین علت بروز این حوادث است، افزود: انداختن ته‌سیگار و یا استکان و لیوان و بطری‌های پلاستیکی در مراتع و پوشش گیاهی می‌تواند عامل آتش‌سوزی‌های گسترده و بروز خسارات فراوان شود.

احمدی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

رها سازی مار سمی در دامان طبیعت

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان مهاباد گفت: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود یک حلقه مار در منطقه مسکونی مأموران آتش نشانی به محل اعزام شدند و با تجهیزات ویژه مارگیری، این مار سمی و خطرناک را قبل از آنکه به کسی آسیب بزند، به دام انداختند.

او با بیان اینکه این مار در محل مناسب و در طبیعت رهاسازی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی ضمن حفظ خونسردی، مراتب را به سازمان آتش نشانی (۱۲۵) اطلاع دهند.

سازمان آتش‌نشانی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.