در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف ۲۶ فقره سرقت منزل در اصفهان / دستگیری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در طرح عملیاتی نصر ۴۹

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ تیر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ تیر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲۶ فقره سرقت منزل در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در کلانشهر اصفهان که منجر به سرقت اموالی از قبیل طلاجات، سکه و دلار و وجوه نقد شده بود موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
کشف ۲۶ فقره سرقت منزل در اصفهان / دستگیری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در طرح عملیاتی نصر ۴۹
 


او افزود: کارآگاهان با بررسی صحنه سرقت و جمع آوری مدارک و مستندات لازم رد پای یکی از سارقان سابقه دار را در این سرقت به دست آورده و پس از انجام یک سری اقدامات علمی و اطلاعاتی مخفیگاه وی را در استان البرز مورد شناسایی قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به محل مذکور اعزام و طی یک عملیات ویژه و ضربتی متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، اما در مواجه با مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی به ۲۶ فقره سرقت منزل در کلانشهر اصفهان اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهم در ساعات خلوت شب زنگ درب منازل را به صدا در آورده وپس از اطمینان از خالی بودن منزل باشگرد خاصی درب منزل را باز کرده و سرقت خود را انجام می‌داد گفت: به شهروندانی که در منازل آپارتمانی سکونت دارند توصیه اکید می‌کنیم هنگام خارج شدن از قفل کردن کامل درب منزل خود اطمینان حاصل کنند و برای محافظت بیشتر از در‌های ضد سرقت، نرده‌های آکاردئونی و قفل‌های دارای ضریب ایمنی بالا استفاده کرده و همچنین از نگهداری وجوه نقد و طلاجات با ارزش در منزل خودداری کنند.
 

دستگیری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در طرح عملیاتی نصر ۴۹

سرهنگ"نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان برخواردر این باره گفت: در ادامه رسیدگی به گزارش‌های اعلام شده از سوی شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و در بررسی‌ها و تحقیقات میدانی پلیس، طرح عملیاتی نصر ۴۹ با محوریت مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان برخوار اجرایی شد.

او اضافه کرد: در این طرح که به مدت ۳ روز در شهرستان برخوار عملیاتی شد، تعداد ۱۴ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی از آنان کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در اجرای این طرح عملیاتی تعداد ۲ دستگاه وسیله نقلیه از دستگیرشدگان توقیف و به پارکینگ انتقال شد و دستگیر شدگان نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ خلیلی در پایان با قدردانی از همراهی خوب شهروندان در اجرای طرح‌های امنیت بخش پلیس گفت: شهروندان عزیز در کلیه ساعات شبانه روز از طریق تلفن ۱۱۰ می‌توانند گزارش‌ها و اطلاعات خود در زمینه هرگونه ناهنجاری اجتماعی به پلیس گزارش کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: تلفن ۱۹۷ نیز به منظور دریافت و پاسخگویی به انتقادات، پیشنهادات، نقطه نظرات و شکایات شهروندان آماده ارائه خدمات شبانه روزی به شهروندان است.
 

دستگیری سارقان دوچرخه با ۱۰ فقره سرقت در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت:ماموران کلانتری ۲۸ شهر اصفهان با انجام اقداماتی تخصصی ۲ سارق دوچرخه را شناسایی و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

او ادامه داد: با تلاش ماموران این ۲ متهم دستگیر شدند که در بازجوئی‌های بعمل آمده به ۱۰ فقره سرقت دوچرخه اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به تحویل سارقان به مراجع قضائی گفت: دوچرخه‌های کشف شده پس از مراحل قانونی به مالکان بازگردانده می‌شوند.
 

توقیف محموله تریاک در اصفهان

سرهنگ "غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: نیرو‌های رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین گشت زنی در مسیر بیابانی اطراف ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که در حال تردد بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودروی مذکور طی بازرسی دقیق از آن ۱۶۰ کیلو تریاک را کشف و ۲ قاچاقچی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه متهمان محموله مواد افیونی را در مرز‌های شرقی بارگیری و قصد انتقال آن به مرکز کشور با استفاده از راه‌های بیابانی و جاده‌های خاکی را داشتند، گفت: به لطف خداوند و هوشیاری بالای ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان این سوداگران مرگ در عملی کردن نقشه خود ناکام شده و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.
 

وی پی ان کلاهبرداری فیشینگ کار ۱۶ ساله با شگرد فروش

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب توسط فردی ناشناس در تلگرام که با تبلیغ و فروش VPN از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد متهم به بهانه دریافت وجه VPN، خریداران را به درگاه جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها کرده است.

او افزود: متهم که نوجوانی ۱۶ ساله بود با راه اندازی کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده بود در منزل خود شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، همچنین برخی تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب این برنامه‌ها بر روی گوشی خود میکند، باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربر می‌شود به نحوی که این امر باعث افزایش وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی گردیده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.
 
انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار