سرقت از فروشندگان وسایل دست دوم در فضای مجازی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارقی که ۷ مرتبه از فروشندگان وسایل دست دوم در فضای مجازی سرقت کرده بود، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان گفت: خانمی جوانی به کلانتری ۱۲۸ تهران نو مراجعه و ماموران کلانتری را در جریان سرقت خودروی پژو ۲۰۶ است قرار می‌دهد که پس از ثبت گزارش اولیه پرونده به دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۱۵ تهران برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی اظهار داشت، چهارم خرداد ماه خودرو پژو ۲۰۶ ام برای فروش در فضای مجازی آگهی کردم و که شخصی به نام مجید تماس گرفته و پس از گفتگو برای بازدید خودرو قرار گذاشتیم. مجید ساعت ۹ شب با یک دستگاه خودروی پراید به آدرس من مراجعه و پس از بازدید به بهانه تست کردن خودرو را روشن و متواری شد و خودرو پراید خود را در محل رها کرد.

کارآگاه کنجوریان بیان داشت: با استعلام شماره پلاک خودرو پراید مشخص شد مالک خودرو "رضا" نام دارد که با هماهنگی مرجع قضائی رضا به پایگاه ششم احضار و اعلام کرد، حدود یک سال پیش خودرواش را به شخصی به نام سعید ساکن پرندک فروخته است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه با شناسایی مجید و مخفیگاه وی در پرندک چندین مرتبه از وی برای حضور در پایگاه ششم دعوت شد، افزود:، ولی وی حاضر به مراجعه به پلیس آگاهی نداشت که پس از هماهنگی قضائی و اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان به شهرستان پرندک اعزام و "سعید" را در مخفیگاهش دعوت و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی توضیح داد: سعید پس از انتقال به پلیس آگاهی اظهار کرد، حدود ۲ ماه پیش برای استعمال مواد مخدر به پارکی در نزدیکی محل سکونتم رفتم و در آنجا با شخصی به نام "مجید" آشنا شدم که پس از استعمال مواد مخدر خودرو را به صورت امانت از من گرفته و از تحویل دادن خودرو تاکنون خودداری کرده است.

این مقام پلیس درادامه عنوان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی محل سکونت مجید در شهرستان رباط کریم شناسایی و با اخذ نیابت قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر و در آن کن خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی متعلق به شاکی کشف شد.

وی گفت: با انتقال مجید به پلیس آگاهی وی به ۷ فقره سرقت به همین شیوه از فروشندگان کالا در فضای مجازی اعتراف و اظهار کرد، اموال سرقتی را به مالخری فروخته است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه مالخر اموال سرقتی در گام بعدی از تحقیقات پلیسی دستگیر شد، گفت: در بازرسی از مخفی گاه وی تعدادی از اموال سرقتی شامل ۶ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، ۵ دستگاه پلی استیشن و لوازم ومتعلقات کشف و با دستور قضائی اموال کشف شده تحویل مال باختگان شد و هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار