علی‌نژاد: امیدوارم تیراندازی به سبد مدالی ایران در المپیک اضافه شود/ در ۲۰۲۲ باید شاهد مدال طلای قایقرانی باشیم

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: چند رشته داریم که جور دیگر رشته‌ها را می‌کشند، اما امیدواریم تیراندازی به سبد مدالی ایران در المپیک اضافه شود.

علی‌نژاد: امیدوارم تیراندازی به سبد مدالی ایران در المپیک اضافه شود/ در ۲۰۲۲ باید شاهد مدال طلای قایقرانی باشیمبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد، معاون وزارت ورزش و جوانان پس از حضور در فدراسیون تیراندازی در خصوص مشکلات این فدراسیون و به خصوص کمبود فشنگ اظهار داشت: طی توافقی که سال گذشته با فدراسیون داشتیم، مبلغی را به عنوان کمک در اختیار آن‌ها قرار دادیم تا بتوانند فشنگ خریداری کنند. فشنگ‌هایی از آلمان خریداری و بخشی از آن وارد ایران شد و اعضای تیم ملی تیراندازی با همان فشنگ‌ها اکنون تیراندازی می‌کنند. بخشی از فشنگ‌ها هم همچنان در آلمان مانده است که باید هماهنگ کنیم تا عزیزان مشکلی نداشته باشند.

برای وارد کردن فشنگ، مشکل داریم 

علی نژاد افزود: با توجه به اینکه فشنگ‌های داخلی استاندارد‌های لازم را ندارند، مجبوریم که فشنگ‌ها را از خارج وارد کنیم. چرا که اگر فشنگ، استاندارد لازم را نداشته باشد، در کیفیت عملکرد بچه‌ها تاثیر گذار می‌شود. این را هم باید بدانیم که به دلیل شرایط تحریم، وارد کردن فشنگ هم برای ما دشوار است اما قطعاً وزارت ورزش و فدراسیون تیراندازی تلاش‌های خودشان را می‌کنند تا بچه‌های تیم ملی دغدغه آنچنانی از این لحاظ نداشته باشند.

تعویق المپیک، برنامه تمرینی ملی‌پوشان تیراندازی را هم با مشکل رو‌برو کرده است 

او درباره تعویق المپیک و مشکلاتی که این موضوع برای تیراندازان به وجود آورده است، تصریح کرد: حتی برنامه‌های تمرینی هم به مشکل خورده است. با توجه به اینکه یک سال تاخیر در آغاز المپیک ایجاد شده است، باید بیشتر تلاش کنیم و فشنگ‌های خریداری شده هم باید به ایران آورده شوند. اگر هم دوباره نیاز باشد باید دوباره فشنگ خریداری شود. فشنگ مثل کالای مصرفی است و این موضوع باید یکی از برنامه‌های فدراسیون باشد و هر جایی که لازم باشد، وزارت ورزش هم کمک خواهد کرد. یکی از نیاز‌های اساسی فدراسیون تیراندازی، فشنگ است.

امیدوارم تیراندازی به سبد مدالی ایران در المپیک اضافه شود

معاون وزارت ورزش در خصوص شرایط تیراندازی ایران در رقابت‌های المپیک گفت: امیدوارم تیراندازی به سبد مدالی ایران در المپیک اضافه شود. چند رشته داریم که جور دیگر رشته‌ها را می‌کشند. البته احسان حدادی هم در گذشته مدال المپیک گرفت. امیدواریم تیراندازی، شمشیربازی و کاراته در المپیک آتی به سبد مدال آوری ایران اضافه شوند.


بیشتر بخوانید


قایقرانی، یکی از فدراسیون‌های موفق ما بوده است

علی‌نژاد: امیدوارم تیراندازی به سبد مدالی ایران در المپیک اضافه شود/ در ۲۰۲۲ باید شاهد مدال طلای قایقرانی باشیم

همچنین علی نژاد پس از بازدید از فدراسیون قایقرانی اظهار داشت:  برنامه‌ها را پس از شیوع ویروس کرونا در فدراسیون قایقرانی بررسی کردیم. همه رقابت‌های گزینشی المپیک به دلیل این ویروس به تعویق افتاد. امروز در خصوص برنامه‌های آتی نیز صحبت کردیم و بازدیدی هم از یکی از کلاس‌های آموزشی امروز انجام دادم. از سایت قایقرانی و مجموعه کانوپولو که به تازگی آماده شده است، بازدید کردم. خوشبختانه فدراسیون قایقرانی یکی از فدراسیون‌های موفق ما بوده است و یکی از رشته‌های مدال‌آور ما محسوب می‌شود. وزارت ورزش هم توجه ویژه‌ای به این رشته دارد.

امیدوارم در ۲۰۲۲ دوباره شاهد مدال طلای قایقرانی باشیم

معاون وزارت ورزش ادامه داد: امیدواریم با توجه به برنامه ریزی‌هایی که فدراسیون انجام می‌دهد، بتوانیم سهمیه‌های خوبی برای المپیک ۲۰۲۰ به دست بیاوریم و همچنین امیدواریم که در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۲ قایقرانی به سبد مدالی ایران بازگردد. چرا که این رشته در گذشته طلایی بود، اما در جاکارتا نتوانست مدال طلایش را تکرار کند.  امیدواریم که در رقابت‌های ۲۰۲۲ که در چین برگزار می‌شود دوباره شاهد مدال طلای قایقرانی باشیم.

او خاطرنشان کرد: هر زمانی که رویداد‌های بین‌المللی پیش رو زمانش مشخص شود، سعی می‌کنیم مجوز‌های لازم برای تشکیل کمپ‌ها و اردو‌های تیم ملی را از ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت دریافت کنیم تا در روند آماده سازی بچه‌ها خللی وارد نشود.

علی‌نژاد در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال و کلمه نهاد عمومی غیر دولتی تصریح کرد: نهاد عمومی غیر دولتی سازمانی است که وابسته به دولت نیست و استقلال دارد. بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، فدراسیون‌های ورزشی و آماتوری ایران نهاد عمومی غیردولتی هستند و خدمات عمومی ارائه می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار