تحولات عراق، محور دیدار و گفتگوی رؤسای قوای سه‌گانه این کشور

رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر عراق در کاخ السلام بغداد نشستی با محوریت بررسی تحولات بهداشتی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق شب گذشته در نشستی سه جانبه آخرین وضع بهداشتی عراق در سایه شیوع کرونا و تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی را بررسی کردند.

ریاست جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست بر اهمیت تداوم تلاش‌های نهاد‌های درمانی جهت تامین ملزومات درمانی و توسعه امکانات موجود در بیمارستان‌ها و مکان‌های اختصاص‌یافته برای قرنطینه در راستای خدمات‌رسانی درمانی بهتر به شهروندان تاکید شد.

رؤسای سه‌گانه عراق با قدردانی از فداکاری‌های کادر پزشکی و پرستاری و تمام افراد فعال در زمینه ارائه خدمات درمانی و پیشگیری، بر اهمیت داشتن رویکرد مسئولانه از سوی شهروندان و خانواده‌های عراقی در راستای پایبندی کامل به دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه تاکید کردند.

در این نشست همچنین درباره راهکار‌های مختلف برای پشت سر نهادن پیامد‌های وضع مالی کنونی بر زندگی شهروندان و به ویژه اقشار اجتماعی کم‌درآمد در راستای کمک به خدمات‌رسانی در زمینه بهداشت و تداوم جریان زندگی و فعالیت بازار گفتگو شد.

رؤسای قوای سه گانه عراق همچنین درباره توجه ویژه به اقدامات امنیتی، اطلاعاتی و نظامی جاری برای تداوم نبرد علیه تروریسم و نابودسازی کامل هسته‌های خاموش و فعال آن رایزنی کردند.

در این نشست همچنین درباره لزوم تلاش جدی برای فراهم‌سازی شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام، تعیین زمان برگزاری آن در سایه تعهدات و مسئولیت‌پذیری در برابر مردم و خواسته‌های آن‌ها و تسریع در اصلاح قانون لازم برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و شفاف در راستای تحقق اراده دموکراتیک مردم رایزنی شد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، بررسی روابط میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان، بررسی مسئله برق و مشکلات مردم در این حوزه، تدوین طرحی ملی برای حمایت از حقوق شهروندان و برنامه و اهداف سفر نخست وزیر به عربستان و ایران از دیگر محور‌های این نشست بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار