استاندار گیلان:

نظارت‌ها بر بازار اثرگذارتر و بازدارنده‌تر باشد

زارع با تأکید بر لزوم فعال‌تر شدن گشت‌های مشترک نظارتی برای رصد و پایش بازار گفت: نظارت‌ها باید اثرگذارتر و بازدارنده‌تر باشد و مردم نتیجه آن را ببینند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در نشست ستاد تنظیم بازار استان در سالن غدیر استانداری با یادآوری اینکه متوسط نرخ تورم در استان در ماه‌های جاری کمتر از تورم کشوری است،گفت:اما همین مقدار هم قابل قبول نیست 

او با تأکید بر لزوم فعال‌تر شدن گشت‌های مشترک تیم‌های نظارتی برای رصد و پایش بازار ، افزود: نظارت‌ها باید عینی‌تر، مشهودتر، اثرگذارتر و بازدارنده‌تر باشد و مردم نتیجه آن را ببینند.

استاندار گیلان گفت:  انتظار داریم در موضوع تعیین قیمت‌ها، منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده، همزمان لحاظ شود.

زارع  با اشاره به تولید محصولاتی همچون چای، برنج و  مرغ در استان افزود: گرچه راضی به افزایش قیمت مصرف‌کننده نیستیم، ولی به‌نظر می‌رسد چنانچه منافع تولید تأمین نشود، تولید پایدار نخواهد ماند.

او گفت : از قیمت‌گذاری مهم‌تر؛ نظارت بر حسن اجرای مصوبات و قیمت‌گذاری‌هاست که باید به‌درستی انجام شود.

استاندار گیلان،  اقناع جامعه در بحث بازار را موضوعی با اهمیت خواند و افزود: لازم است فعالانه‌تر عمل شود تا علاوه بر جلب رضایت مردم، کار‌ها نتیجه‌بخش‌تر باشد و به فرمانداران نیز ابلاغ می‌کنیم نظارت‌ها بر بازار مستمر و مشهود همراه با اعلام نتیجه به آحاد شهروندان صورت گیرد.

زارع  همچنین بر لزوم فعال‌تر شدن گشت‌های مشترک تیم‌های نظارتی متشکل از دستگاه‌های ذی ربط تاکید کرد و گفت: در زمان شیوع کرونا، در حالی که بسیاری از کشور‌ها به‌دلیل محدودیت صادرات و واردات با کمبود کالا‌های اساسی مواجه بودند، اما در کشورمان و نیز استان گیلان؛ شرکت‌های پخش و اتاق اصناف مناسب عمل کردند و با کمبود هیچ‌گونه کالای اساسی مواجه نشدیم که موضوعی بسیار مهم است.

او افزود: برای جلوگیری از کمبود ماسک نیز مقرر شد کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا، پایش‌های بیشتری در این ارتباط انجام دهد.

استاندار گیلان در خصوص نرخ خدمات شالیکوبی نیز با اعلام تعیین شدن نرخ این خدمات، بر ضرورت نظارت بر اجرای صحیح آن تاکید کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.