رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همکاری جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت برای تولید کیت‌های تشخیص کرونا

طیبی گفت: هفته گذشته برای تولید حجم انبوهی از کیت‌های تشخیص کرونا قرارداد همکاری بین وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی امضا شد.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره آخرین اقدامات این نهاد در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: به محض شیوع ویروس کرونا در کشور چین با فعالان پژوهشکده جهاد دانشگاهی صحبت کردیم و با قطعیت به این نتیجه دست یافتیم که این بیماری به ایران و سایر کشور‌ها هم سرایت خواهد کرد، به همین علت تکنیک‌ها و روش‌های تشخیص ویروس کرونا در کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

او افزود: یکی از راه‌های مقابله با ویروس کرونا ساخت کیت تشخیص بود که به محض ورود کرونا به ایران آن را برای تست آماده کردیم و از آنجایی که زمان تست سنجی کرونا طولانی بود، بعد از اعلام نتیجه دهی مثبت کیت‌ها با شرکت‌های دانش بنیان همکاری خود را در جهت تولید هرچه بیشتر کیت شروع کردیم.

طیبی تصریح کرد: کیت‌های تولید شده، تنها در تعدادی از آزمایشگاه‌های جهاد دانشگاهی یا مرتبط با آن مورد استفاده قرار می‌گرفت و در خصوص تولید حجم انبوه کیت‌ها قراردادی با وزارت بهداشت بسته نشده بود، اما در هفته گذشته ما شاهد انعقاد این قرار داد همکاری با وزارت بهداشت بودیم.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: پژوهشگاه رویان در راس بازسازی بافت‌های فرسوده با بیمارستان شریعتی و سایر بیمارستان‌ها اقدام به آغاز همکاری کرده است و طبق گفته آنها مراحل اول این فعالیت‌ها موفقیت آمیز بوده، ولی شرایط باید برای انجام مراحل بعدی فراهم شود.

طیبی با بیان اینکه در تولید ملزومات بهداشتی مقابله با ویروس کرونا خیلی زود اقدام کردیم، تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با همکاری پژوهشکده‌های مرتبط جهاد دانشگاهی در حوزه شیمی شروع به تولید مواد ضدعفونی کننده کردیم و آن را در اختیار سازمان‌ها قراردادیم. جهاد دانشگاهی امیرکبیر ما که در زمینه نساجی فعالیت می‌کند، تولید گان را بسیار سریع شروع کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: ۴ یا ۵ آزمایشگاه در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دارد که به انجام تست‌های کرونایی با کیت‌های خودمان یا کیت‌های وزارت بهداشت و با قیمت پایین می‌پردازند، اما انجام این اقدام از طریق سازمان بهداشت بدون هزینه بوده و در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
برای تست کرونا تو بیمارستانها سه آزمایش اسکن مغز، اسکن ریه و تست پی سی آر، انجام میدن تهش هم دکتر میگه نمیشه با این چیزا تشخیص داد!!! پس کو این کیت هایی که فقط حرفشو میزنین!!!
داشتین کیت به آلمان صادر می کردین!؟ آلمانی که در زمان شیوع کرونا روزانه 400 هزار تست کرونا انجام می داد!!! حالا شما هی بگیم ما کیت می سازیم!!
دارو و واکسنش هم ساخته شده، شما ندارید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
بابا الان که داشتین به کشورهای اروپایی کیت صادر میکیردین . تازه دارین قرار داد میبندین!!!
آخرین اخبار