کودکان بالای ۱۰ سال، ناقلان ویروس کرونا هستند

محققان کره جنوبی معتقدند کودکان بالای ۱۰ سال می‌توانند به اندازه بزرگسالان، ناقل ویروس کرونا باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد کودکان به اندازه بزرگسالان می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند.

مطالعات جدید محققان کره جنوبی نشان می‌دهد کودکان زیر ۱۰ سال نسبت به بزرگسالان احتمال کمتری دارد که ناقل ویروس کرونا باشند و این بیماری را به دیگران منتقل کنند. با این وجود، کودکان بین ۱۰ تا ۱۸ سال می‌توانند به اندازه بزرگسالان ناقل کووید ۱۹ به دیگران باشند.

این تحقیقات که بر روی  ۶۵ هزار نفر انجام شد، نشان داد کودکان مقاطع راهنمایی و دبیرستان می‌توانند به اندازه بزرگسالان ناقل ویروس کرونا باشند. همین امر می‌تواند باعث ایجاد تردید برای بازگشایی مدارس در کشور‌های جهان شود.

با این حال، کشور‌های جهان امیدوارند بتوانند برای آموزش عمومی کودکان، مدارس را بازگشایی کنند. با این وجود، تحقیقات نشان می‌دهد با بازگشایی مدارس، کودکان بالای ۱۰ سال می‌توانند به اندازه بزرگسالان ناقل ویروس کرونا باشند و همین امر باعث تشدید شیوع ویروس کرونا در جهان خواهد شد.


بیشتر بخوانید


پیش تر کشور‌هایی مانند دانمارک و فنلاند از بازگشایی موفقیت آمیز مدارس خبر داده بودند. با این وجود، کشور‌هایی مانند چین و کره جنوبی پس از بازگشایی مدارس و همزمان با شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور مجبور به بستن دوباره مدارس شدند.

برخی کشور‌ها امیدوارند همزمان با آغاز سال تحصیلی در ماه سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) بتوانند مدارس را به صورت کامل و یا محدود بازگشایی کنند. با این وجود، هنوز مقامات سازمان جهانی بهداشت درباره بازگشایی سراسری مدارس در جهان اظهار نظر رسمی نکرده اند و مقامات کشور‌ها به طور خودسرانه اقدام به بازگشایی مدارس می‌کنند.

تاکنون ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۶۰۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند. براساس برآورد‌های سازمان جهانی بهداشت، واکسن موثر برای کووید ۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه نخواهد شد. از همین رو، این سازمان از مردم خواسته است فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار