لطیفی: مجیدی روی تیغ ۲ لبه قرار دارد/ در این فصل هیچ تیمی را مثل استقلال استراماچونی با صلابت ندیدم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: یکی از بهترین تیم‌هایی که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر دیده ام، استقلال با هدایت استراماچونی بود.

علی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره شرایط این روز‌های تیم استقلال تهران، اظهار داشت: فرهاد مجیدی (سرمربی استقلال) در حال حاضر روی یک تیغ ۲ لبه قرار گرفته است. یک لبه مربوط به این موضوع است که در ادامه راه نتایج قابل قبولی کسب کند. بخش دیگر، اما با مجیدی مشکل دارند و اعتقادشان این است که سرمربی استقلال از تجربه لازم برخوردار نیست.

او افزود: این ۲ گروه منتظر هستند تا ببینند چه اتفاقی برای مجیدی خواهد افتاد. اگر سرمربی استقلال نتایج قابل قبولی به دست آورد طیف هوادارانش را خوشحال خواهد کرد، اما در صورت کسب نتایج ضعیف کار برایش بسیار سخت خواهد شد.

استقلال در بازی با صنعت نفت هم دفاع متزلزلی داشت

لطیفی در مورد تغییر سیستم استقلال در بازی با صنعت نفت آبادان، عنوان کرد: فرهاد مجیدی زمانی که وارد تیم شد با توجه به روند بسیار خوب استراماچونی باهوش عمل کرد و از سیستم ۳ دفاعه استفاده کرد. اگر کاری غیر از این انجام می‌داد در صورت کسب نتایج ضعیف مورد شماتت قرار می‌گرفت. هر مربی زمانی که وارد تیمی شود حدود یک ماه زمان نیاز دارد تا بتواند تفکرات خود را در باشگاه پیاده کند.

او افزود: وقتی فرهاد مجیدی با سیستم ۳ دفاعه که مورد علاقه اش هم نبود نتایج جالبی کسب نکرد، در بازی با صنعت نفت سیستم ۳-۳-۴ را مورد استفاده قرار داد. استقلال طی این فصل در فاز دفاعی مشکل داشته است. تغییر سیستمی که مجیدی ایجاد کرد کار اشتباهی نبود، اما در بازی با صنعت نفت هم دفاع استقلال عملکرد متزلزلی داشت.


بیشتر بخوانید


لطیفی ادامه داد: سیدحسین حسینی موقعیت‌های خوبی را از حریف گرفت و این موضوع نشانه عملکرد ضعیف خط دفاع است. مشکلات ساختار دفاعی استقلال تنها به مدافعان ختم نمی‌شود بلکه کار دفاع از خط حمله آغاز می‌شود و بازیکنان دیگر هم به خوبی محفظه‌ها را پوشش نمی‌دهند. وقتی این کار انجام نشود مدافعان حریف به خوبی در بازیسازی شرکت کرده و برای هافبک‌ها و مهاجمین خود موقعیت سازی می‌کنند. از طرفی روی ضربات ایستگاهی هم بازیکنان استقلال یارگیری مناسبی انجام نمی‌دهند.

اگر مجیدی نتایج خوبی هم بگیرد، همواره زیر سایه استراماچونی قرار خواهد داشت

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص بازی این تیم مقابل نساجی مازندران، بیان کرد: از زمانی که محمود فکری سرمربی نساجی شده این تیم عملکرد خوبی داشته است. آن‌ها سخت گل دریافت می‌کنند و برابر تیم پُر ستاره تراکتور نیز به برتری رسیدند. مجیدی و فکری سابقه بازی کنار یکدیگر را داشته و شناخت خوبی از یکدیگر دارند. البته دوران مربیگری به طور کامل متفاوت است.

او اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که مجیدی دارد و فکری با آن مواجه نیست، فشاری است که از سوی هواداران به سرمربی آبی‌ها وارد می‌شود. فرهاد مجیدی اگر نتایج خوبی هم بگیرد همواره زیر سایه استراماچونی قرار خواهد داشت؛ لذا این فشار روی محمود فکری نیست و اعتماد نفس خوبی هم طی این مدت پیدا کرده است.

در این فصل هیچ تیمی را مثل استقلال استراماچونی با صلابت ندیدم

لطیفی درباره عملکرد سایر تیم‌های لیگ برتری، تصریح کرد: تیم پرسپولیس تهران قبل و بعد از تعطیلات نسبت به سایر تیم‌ها موفق‌تر بوده و دلیل این حرف هم نتایج پرسپولیس است. اگر بگوییم پرسپولیسی‌ها متحدترین تیم درون زمین هستند، چندان غیر منطقی نیست.

او افزود: تراکتور هم تیم پُر ستاره‌ای دارد، اما مشکل آن‌ها نبود ثبات در نتیجه گیری است. در یک بازی بسیار خوب عمل می‌کنند، اما در مسابقه بعدی پایین‌تر از حد انتظار ظاهر می‌شوند. از زمان حضور ساکت الهامی روی نیمکت، تراکتور خوب عمل کرده، اما نتایج سینوسی به این تیم ضربه زده است. با این حال در این فصل هیچ تیمی را مثل استقلال استراماچونی با صلابت ندیدم. بازی‌های تیم استراماچونی جذاب، تماشاگرپسند و با کیفیت بود.

تغییرات زیاد مربیان حاصل عملکرد ضعیف مدیران است

لطیفی در مورد تغییرات زیاد در کادر فنی باشگاه‌های لیگ برتری، اظهار داشت: دلیل این موضوع به مدیران عجول و غیر حرفه‌ای تیم‌ها مربوط می‌شود که برای حفظ جایگاه خودشان هر کاری انجام می‌دهند. اکثر این افراد فوتبالی نیستند و پس از یکی ۲ باخت تغییراتی در تیم ایجاد می‌کنند. در لیگ برتر و لیگ یک اکثر مربیان از یک تیم به تیم دیگر منتقل می‌شوند.

او ادامه داد: یک مربی با نتایج وحشتناک از تیمش اخراج می‌شود و بلافاصله با پیشنهاد تیمی دیگر مواجه می‌شود. دلیل این موضوع مشخص است. چند نفر هستند که با تیم‌ها و مربیان مختلف در ارتباط هستند. این افراد مربی را از یک تیم برداشته و به باشگاهی دیگر منتقل می‌کنند. مربیان بیرون از سیستم نمی‌توانند به این چرخه وارد شوند مگر اینکه در گروه این افراد قرار داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
برای قهرمان شدن اونم چند بار پشت سر هم فقط به پدر سلطانی فر نیاز هست و دیگر هیچ
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
همه جای دنیامیگن فوتبال قابل پیش بینی نیست.ولی استقلالی هامیگن اگه استرا می مانداسقلال قهرمان ایران وآسیامیشد.بالاتراز گواردیولاتوچندسال اخیرنداشته ونداریم امسال بامن ستی .هیچ نشد.کلوپ اومدوقهرمان لیگ برترشد.ولی ازاروپاحذف شد.من ازدوستان استقلالی خواهش می کنم براساس عقل ومنطق حرف بزنند.اوکی؟
Iran (Islamic Republic of)
..............
۱۱:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
هنوز به فکر ماچونی هستید ، تازه لیگ شروع شده بود که چند تا برد آورد بعدش یواش یواش رو باخت و مساوی داشت پیش میرفت که بهانه آورد فرار کرد ، فرهاد مجیدی هم که در حد مربیگری نیست چه برسه بشه مربی اس تق لال
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
چی؟؟ فوتبال و تو کدوم کانال پیگیری میکردی؟؟ اوایل برد بعد باخت
Spain
ناشناس
۱۱:۳۰ ۳۱ تير ۱۳۹۹
انقد جام ندیده این که با چهارتا برد زمان ماچونی هنوز که هنوزه تو هپروت و رویا سیر میکنید...تا بیدار بشین ما پنجمی رو هم گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اگه میموند و به احتمال خیلی بالا استقلال قهرمان میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
پس اونیکه میگفت اینا دوس ندارن پرسپولیس قهرمان شه، کی بود!؟
Spain
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اگر رو کاشتن هیچی جاش سبز نشد...اگر برانکو رو فراری نمیزادن تابه خیال خودشون رقبا هم به نوایی برسن عمرا ماچونی رنگ جام رو میدید
Iran (Islamic Republic of)
سعید اسی
۰۸:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
متاسفانه این صلابت توسط وزیر بی کفایت وزیر از بین رفت
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
چ ربطی به وزیر داره؟برانکورفت صلابت پرسپولیس پارجاست .کالدرون آمدورفت بازم صلابت پرسپولیس بابرجاست.انشاا... با یحیی این صلابت همچنان پابرجاست.
آخرین اخبار