آماده شدن ورزشگاه‌های پکن برای بازی‌های المپیک زمستانی تا پایان سال

چندین ورزشگاه پکن که میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ خواهند بود تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام دفتر پروژه‌های بزرگ ساختمانی پکن، آن دسته از ورزشگاه‌های پایتخت چین که قرار است در طول بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ میزبان این رقابت‌ها باشند تا پایان سال۲۰۲۰ آماده بهره برداری خواهند شد.

پایتخت چین قرار است در رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ میزبان ورزش‌های روی یخ باشد و ورزش‌های برفی نیز در ۲ شهر یانکینگ و ژانگجیاکو برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، ۲۲ پروژه ساختمانی در منطقه پکن وجود دارند از جمله بازسازی تاسیسات موجود و ساخت ورزشگاه ملی جدید اسکیت سرعت "اوال"؛ کار در ورزشگاه نوسازی شده ووکسانگ، میزبان رقابت‌های بسکتبال بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ و میزبان مسابقات هاکی روی یخ بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ و همینطور ورزشگاه ملی اسکیت سرعت قرار است در ماه اکتبر به پایان برسد.

استادیوم ملی پکن موسوم به آشیانه پرندگان که قرار است محل برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۲۲ باشد، سال آینده نوسازی خواهد شد.

کار نوسازی دیگر ورزشگاه‌ها از جمله مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن که در مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۰۸ میزبان رقابت‌های شنا بود و برای المپیک زمستانی "آیس کیوب" نامیده خواهد شد به پایان رسیده است.

سکوی اسکی پرش  شوگانگ که در کنار مقر کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۲ واقع شده است اکتبر ۲۰۱۹ به پایان رسید و از رقابت‌های بین المللی نیز میزبانی کرده است.

بازی‌های المپیک زمستانی پکن از ۴ تا ۲۳ فوریه و رقابت‌های پارالمپیک نیز از ۴ تا ۱۳ مارس برگزار خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار