شمشیری گفت:برخی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی این ظرفیت را دارند که به صورت کتاب، تهیه شوند تا متن و محتوای آن ماندگار شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،ابراهیم شمشیری مدیرعامل انتشارات سروش گفت: قرنطینه، کاهش فعالیت‌های اجتماعی و فراغت تابستانی، نیاز به مطالعه و اُنس بیشتر با کتاب را برای افراد فراهم می‌کند و بخشی از تهدیدات ایام کرونایی را می‌تواند به فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: برخی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی این ظرفیت را دارند که به صورت کتاب، مکتوب شوند تا علاوه بر ماندگاری متن و محتوای آن، قابلیت رجوع و رفرنس تحقیقاتی نیز داشته باشند. برای نمونه در ماه‌های آتی ۴ کتاب مصّور به همراه متن شامل مجموعه‌های انیمیشن مرکز صبا از جمله پویانمایی‌های «چیا»، «نقاش کوچولو»، «مثل نامه» و «کوچولو‌های کنجکاو» برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان چاپ و منتشر خواهد شد. این مسیر می‌تواند برعکس هم باشد یعنی برخی رمان‌ها و متن‌های نمایشی در انتشارات سروش موجود است که با ارجاع آن‌ها به بخش‌های تولیدی می‌توان شاهد افزایش ساخت آثار رادیویی و تلویزیونی بود.

این فعال فرهنگی افزود: بدون شک مرکز پویانمایی صبا بزرگترین بخش تولید انیمیشن کشور است، اما باید توجه داشته باشیم که کمپانی‌های بزرگ تولید انیمیشن در جهان تنها به ساخت صرف نقاشی متحرک و کارتون اکتفا نمی‌کنند بلکه فعالیت عظیمی در حوزه تولیدات جانبی انیمیشن مانند پوشاک، کیف، لوازم التحریر، اسباب بازی و بسیاری دیگر با استفاده از چهره‌ها و کاراکتر‌های انیمیشنی می‌کنند و در سراسر جهان توزیع و علاوه بر فرهنگسازی، درآمد سرشاری نیز کسب می‌کنند. یکی از هدف‌های همکاری انتشارات سروش و مرکز صبا نیز ورود به امر تجاری سازی آثار، درآمدزایی، فرهنگسازی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

مدیرعامل انتشارات سروش گفت: در آخرین شماره ماهنامه‌های کودک و خردسال سروش شاهد اقبال و استقبال مخاطبان از این ماهنامه‌ها بودیم. یکی از دلایل این استقبال مخاطب، استفاده از چهره‌های انیمیشنی آشنا و کاراکتر‌های ایرانی تولید شده در مرکز صبا بود که باعث زیبایی و جلوه گری این مجلات شده است.

وی ادامه داد: انتشارات سروش عملکردی فرهنگی دارد و چندین نسل است که مردم عزیز ایران، مخاطب محصولات سروش به خصوص مجلات و ماهنامه‌های آن بوده و هستند. می‌توان این ادعا را داشت که سروش یکی از قدیمی‌ترین و صمیمی‌ترین رسانه مکتوب کشور با رویکرد هنر، ادبیات و رسانه است و اعتبار خود را وامدار اعتماد مخاطبان بسیار خود در سراسر کشور می‌داند.

شمشیری تصریح کرد: قشر کودک و نوجوان ما به طور مستقیم مورد توجه جنگ نرم بیگانگان است و سرمایه کلانی را برای همراه کردن این قشر آینده ساز انقلاب با سیاست‌های خود هزینه می‌کند. در تمام مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها شاهدیم که سی دی کارتون‌های خارجی به وفور یافت می‌شود. لباس و کیف و وسایل بچه‌ها با تصاویر کارتون‌های خارجی تولید می‌شود. این کثرت چهره‌های بیگانه با فرهنگ خودی کم کم اثر تخریبی خود را در ذهن و گرایش فرزندان ما می‌گذارد از این رو برای مقابله با این حجم زیاد ادبیات و هنر غیر ایرانی، نیاز به وجود یک هم افزایی و فهم مشترک میان بخش‌های فرهنگی و اقتصادی کشور احساس می‌شود تا چشم و ذهن نسل کودک و نوجوان ما با ادبیات، هنر، سبک زندگی و فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار