وضعیت ذخیره خون اصفهان بحرانی نیست

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: اگرچه وضعیت ذخیره خون در استان اصفهان بحرانی نیست اما لازم است به شکل مستمر و تدریجی اهدای خون توسط شهروندان انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با دعوت اصفهانی‌ها به اهدای خون اظهار داشت: اگرچه وضعیت ذخیره خون استان اصفهان در شرایط بحرانی نیست؛ اما با توجه به گرم شدن هوا مراجعه برای اهدای خون کاهش یافته است.

او افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز مراکز درمانی به فراورده‌های خونی از شهروندان اصفهانی تقاضا می‌شود به صورت مستمر و تدریجی نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی در استان اصفهان نیاز است، تصریح کرد: گروه‌های خونی O منفی، A منفی، A مثبت، B منفی چهار گروه خونی هستند که نیاز بیشتری به اهدا دارند.


او میزان اهدای پلاسما را با توجه به پویش «شکرانه سلامت» در استان اصفهان کافی ندانست و گفت: روزانه چهار تا پنج نفر از بهبودیافتگان کرونا که ۲۸ روز از ترخیص آن‌ها از بیمارستان گذشته برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون میدان خواجو مراجعه می‌کنند.

زینلی با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ۲۵۰و احد پلاسما در استان اصفهان اهدا شده، تصریح کرد: روزانه بین ۵ الی ۶ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا اهدا می‌شود که با توجه به امکان ذخیره پلاسما و نیاز مراکز درمانی، این میزان اهدا ء کافی نیست و لازم است شهروندان برای نجات جان همشهریان خود، نسبت به اهدای پلاسما مبادرت ورزند.

او افزود: اهداءکنندگان پلاسما با همراه داشتن مدارک بیمارستان و اسکن توسط پزشک مرکز انتقال خون چنانچه شرایط اهدای پلاسما را داشته باشند نسبت به این امر خیر اقدام خواهند کرد که خوشبختانه تاکنون بیشتر داوطلبان اهدای پلاسما شرایط لازم را داشته اند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.