رفع مشکلات کارگران پالایشگاه آبادان

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت باید برای برطرف کردن مشکلات کارگران پالایشگاه آبادان چاره‌اندیشی و رفع آن را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدمجتبی محفوظی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۶ هزار کارگر، مطالباتی در خصوص طبقه بندی مشاغل خود در پالایشگاه  آبادان دارند که این مطالبات به حق است و وزارت نفت باید برای برطرف کردن آن چاره‌اندیشی و رفع آن را در دستور کار قرار دهد.

او به قول و دستور وزیر نفت برای  رسیدگی به مشکل کارگران پالایشگاه آبادان اشاره کرد و افزود:با توجه به این مطلب که عمر زیادی از وزارت نفت فعلی باقی نمانده است متاسفانه دستور وزیر تاکنون اجرایی نشده است و نباید زمان را از دست داد.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام پیگیری‌های صورت گرفته باز هم شاهد تعدیل نیرو و یا پرداخت نشدن حقوق و معوقات جامعه کارگری هستیم که امیدواریم با همت دستگاه‌های  اجرایی  برای رفع این مشکلات اقدام های لازم و قانونی به عمل آید.

محفوظی ایجاد تشکل قانونی برای پیگیری مشکلات کارگران پالایشگاه آبادان را خواستار شد و افزود:این تشکل باعث می‌شود تا کارگر به تنهایی برای مطالبات خود که شامل طبقه بندی مشاغل و استفاده از جوانان بومی است مراجعه نکند و از طریق آن اقدام کند.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک  پتروشیمی  بندرامام)  تولید می‌کند. 

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.