برنامە‌ریزی برای اتمام ۳۰ پروژە عمدە در کردستان

استاندار کردستان گفت: برای اتمام ۳۰ پروژه بزرگ عمرانی در کردستان برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه هماهنگی واحد‌های تابعه استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: باور بیشتر مردم این است افرادی که درآمد‌های سرشار دارند به هر دلیلی مالیات پرداخت نمی‌کنند که این ذهنیت باید زدوده شود.

او افزود: مدیران، مسئولان وکارشناسان امور مالیاتی باید تلاش کنند تا عدالت مالیاتی برقرار و از هر کسی به نسبت درآمدش مالیات متناسب و قانونی دریافت شود و این درآمد‌ها در نهایت به چرخه توسعه و عمران کشور و استان باز می‌گردد.

مرادنیا همچنین بر فروش اموال و املاک مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: پرداخت پاداش بازنشستگان دستگاه‌ها باید از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌ها تامین شود و اگر مدیران در این رابطه کوتاهی کنند عملا پرداختی برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان صورت نمی‌گیرد.

او عنوان کرد: ۵۰ درصد درآمد حاصل از فروش اموال مازاد به خود دستگاه‌ها و اتمام پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی برای اتمام ۳۰ پروژه بزرگ در سالجاری و در استان اشاره کرد و افزود: برای اتمام این پروژه‌ها بصورت هفتگی جلسه برگزار می‌شود و مدیریت پیگیری اتمام این طرح‌ها میان معاونین تقسیم شده است.

او یادآوری کرد: طبق بررسی و محاسبات انجام شده ما می‌توانیم از محل فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها حدود دو هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم و آن را صرف اتمام پروژه‌ها در استان کنیم که می‌تواند در نهایت به اشتغال و توسعه استان کمک کند.

مرادنیا همچنین به سهام عدالت و نقش آن در بهبود معیشت مردم نیز اشاره کرد و گفت: هدف از آزاد سازی بخشی از سهام عدالت کمک به معیشت مردم و خصوصا اقشار کم درآمد بود.

استاندار افزود: ممکن است بخشی از مردم از افزایش ارزش سهام عدالت بی اطلاع باشند و برای رفع این مورد باید اطلاع رسانی‌های لازم صورت بگیرد تا مردم خود برای فروش یا عدم فروش سهام شان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.