وزارت خارجه چین: به شکلی مناسب به بسته شدن کنسولگری مان پاسخ خواهیم داد

وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن به منظور دفاع از حقوق مشروع خود، به شکلی مناسب به اقدام اخیر آمریکا پاسخ می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه چین امروز بار دیگر به اقدام اخیر آمریکا در بستن کنسولگری کشورش در هیوستون واکنش نشان داد و اعلام کرد پکن بزودی و به شکلی مناسب به آن پاسخ خواهد داد.

وزارت خارجه چین اعلام کرد: ما به شکلی مناسب به بسته شدن کنسولگری مان در هیوستون به منظور دفاع از حقوق مشروع خود پاسخ می‌دهیم.

وزارت خارجه چین همچنین اقدام اخیر آمریکا را خلاف کنوانسیون وین و تجاوز به عزت کشورش قلمداد کرد.

وزارت خارجه چین گفت: بستن کنسولگری مخالف حقوق بین الملل است و روابط (دو جانبه) را تضعیف می‌کند.

وزارت خارجه چین همچنین در پاسخ به اتهام پراکنی‌های واشنگتن در خصوص تجاوز کشورش به مالکیت معنوی گفت: این‌ها تهمت پراکنی‌های مخرب است.

گفتنی است روز گذشته نیز وزارت خارجه چین نسبت به اقدامات خصمانه آمریکا علیه پکن هشدار داده بود. هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت که آمریکا با اعمال محدودیت‌های جدید علیه دیپلمات‌های چینی و بازرسی کیف‌های دیپلماتیک آن‌ها سطح تنش جدیدی را علیه پکن آغاز کرده است.

همچنین روز گذشته خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود چین در نظر دارد کنسولگری آمریکا در ووهان را در پاسخ به تصمیم واشنگتن در بستن کنسولگری چین در هیوستون، تعطیل کند.

روزنامه رسمی «چاینا دیلی» نیز که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد اقدام آمریکا، مانوری جدید در جهت تلاش دولت این کشور برای به تصویر کشیدن چین به عنوان بازیگری شرور در عرصه بین المللی و تبدیل آن به کشوری خارج از قانون در برابر جامعه جهانی است.

این روزنامه همچنین گفته بود: رئیس جمهور آمریکا در سایه عقب ماندن از حریف خود در انتخابات ریاست جمهوری، تلاش می‌کند تا آنچه را در توان دارد بکار گیرد و چین را به عنوان بازیگری شرور به تصویر بکشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار