۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم مهاباد آفت زدایی شد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی جاری ۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم در مقابل سن زدگی ایمن شد.

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم مهاباد برای افرایش عملکرد تولید و مقابله با سن مادر، پوره و بیماری‌های قارچی و باکتری آفت زدایی شد.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با اعلام اینکه از این میزان ۲۵ هزار و ۶۰۸ هکتار از مزارع علیه بیماری سن مادر، ۱۲ هزار و ۲۲۳ هکتار علیه پوره سن و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار سم پاشی شد، اظهار کرد: امسال تاکنون متوسط سن‌زدگی در گندم‌های این شهرستان هفت دهم (۰.۷) درصد بوده که نشان از کیفیت گندم دارد.


بیشتر بخوانید


علیزاده بیان کرد: سن غلات از مهمترین آفات مزارع گندم و جو است و از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه‌های گندم و جو تغذیه کرده و به مزارع خسارت می‌زند. این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۵۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، تصریح کرد: گندم از جمله محصولات کشاورزی مهم و استراتژیک به شمار می‌رود و این محصول به ۲ صورت دیم و آبی در مزارع مهاباد کشت می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.