مدارس فرسوده غیر دولتی فردوس، تهدیدی برای جان دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس گفت: بازسازی مدارس فردسوده غیر دولتی باید در دستور کار آموزش و پروش این شهرستان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ناظری مدیر آموزش و پرورش فردوس در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش  این شهرستان گفت:کلیه ساختمان‌های مدارس غیر دولتی فردوس بجز ۳ مدرسه، فرسوده است .

او افزود:  اگر این مدارس بدلیل فرسودگی به تعطیلی کشانده شود  برای پذیرش این دانش آموزان با مشکل کمبود فضا در مدارس دولتی مواجه می شویم.

ناظری با اشاره به اینکه براساس قانون ، این مدارس فرسوده برای نوسازی مدارس سه سال مهلت داشته اند  و تنها یک سال دیگر از این زمان باقی مانده است اظهار کرد: با حل نشدن مشکل فرسودگی مدارس، بیش از ۱۵۰ دانش آموز سرگردان می شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردوس کمبود نیروی انسانی در حوزه ابتدایی، مشکل عدم ثبت نام دانش آموزان پایه اول بدلیل کرونا از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


آبیار معاونت آموزشی آموزش و پرورش فردوس در این جلسه به موفقیت‌های آموزش و پرورش فردوس در پیام رسان شاد اشاره کرد و افزود: ۱۵ پایگاه اوقات فراغت راه اندازی و ۴۴ محتوا برای پیام رسان شاد ارسال  شده که در تمام کشور مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفته است.

او با بیان اینکه دانش آموزان فردوسی رتبه اول استان  را در حوزه قرآنی و فرهنگی هنری کسب کرده اند گفت: در مسابقات فرهنگی هنری ۱۷ نفر به مرحله کشوری و در حوزه قرآنی نیز ۲۱ نفر به مرحله کشوری راه یافته اند.

آبیار  نیز توسعه هنرستان‌های کشاورزی و افزایش آن‌ها را مهم بشمرد و تصریح کرد: ۵۰ درصد دانش آموزان باید به سمت تحصیل در این هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش هدایت شوند که با راه اندازی هنرستان ضمیمه مدارس استعداد‌های درخشان امیدواریم اولیاء ترغیب بیشتری به تحصیل فرزندانشان در هنرستان شوند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار