جهانپور گفت: ادعای درمان کووید-۱۹ با حنظل، گلاب، فلان شربت گیاهی، بهمان مکتب طبی و ... اغلب دکانی بیش نیست.

به گزارش حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در صفحه شخصی خود در توییتر نسبت به درمان کرونا با مصرف برخی عرقیات واکنش نشان داد.

جهانپور نوشت: «بیش از ۹۶ درصد مبتلایان به کرونا اعم از باعلامت و بی علامت، کارشان به بستری نخواهد کشید، از آن جمع بستری شده هم ۹۰ درصد بهبود می‌یابند، لذا ادعای درمان کووید ۱۹ با حنظل، بنفشه و گلاب، جوش شیرین و فلان شربت گیاهی و بهمان مکتب طبی و ... اغلب دکانی بیش نیست. مراقب کاسبان کرونا باشیم».

روش‌های درمان کرونا با طب سنتی ادعایی بیش نیست!

طب سنتی را با نام‌های دیگر اشتباه نگیرید!

جهانپور ادامه داد: طب سنتی یا طب ایرانی را با آن چیزی که عده ای به نام طب اسلامی، طب عیسوی، طب کلیمی، طب الشیعه، طب ثقلین، طب الرضا، طب الصادق و امثال آن تبلیغ می کنند اشتباه نگیرید، طب سنتی با نام ابن سینا، راضی، جرجانی و ... شناخته می شود و منابع، رویکرد و چارچوب آن موجود و مشخص و مجرب است. 

او گفت: طب سنتی یا طب ایرانی؛ تکمیل، توسعه و تداوم روشمند طب مزاجی/ یونانی است که در ایران بعد از اسلام به اوج رسید و مجموعه ای است از شواهد، دانش و تجارب هزاران ساله بشر در شناخت، پیشگیری و بازیابی سلامت با رویکردی کل گرایانه مبتنی بر امزجه/ طبایع و البته همچنان محترم و برجای خود محفوظ است. 

روش‌های درمان کرونا با طب سنتی ادعایی بیش نیست!


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
حرف شما کاملا درست است اما بعضی درمانهای حمایتی مثل بخور عصاره استاندارد اکالیپتوس تولید کارخانجات داخل کشور در هنگام گرفتن دوش اب گرم بنظر می رسد بسیار کمک می کند. و همچنین امگا 3 البته بعد از شناخت سیستم ایمنی بدن از ویروس برای جلوگیری از التهابات شدید باز بنظر می رسد مفید واقع می شود. و..... به هر حال همه اینها به عنوان درمان حمایتی محسوب می شود و نه درمان قطعی و حتی اثر انها از فردی به فرد دیگر ممکن است فرق کند.
آخرین اخبار