با حضور امیرسرتیپ ولی‌وند؛

آیین سی‌امین دوره دانش‌آموختگی دانشجویان خارجی دافوس برگزار شد

فرمانده دافوس گفت: ما در پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت نداریم و هرچه در توان داریم برای رفاه حال دانشجویان مهمان به کار خواهیم گرفت.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی ارتش، آیین دانش‌آموختگی دوره سی‌ام دانشجویان خارجی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور وابستگان نظامی پاکستان، عمان، هندوستان و کره شمالی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ «حسین ولیوند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ابراز خوشحالی از حضور دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد گفت: ما در زمان حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه حتی برای لحظه‌ای تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و خارجی قایل نشدیم.

او با اشاره به اهمیت وجود نظامیان در تمام کشورها اظهار داشت: نظامیان در همه کشورها یک هدف مشترک و مقدس و یک تکلیف دارند و آن حفظ منافع ملی و خاک میهنشان است.  یک نظامی، لباس خود را کفن خود می‌داند و فرقی ندارد که کشورش ایران، پاکستان، هند، کره یا عمان باشد و افتخار می‌کند که به خاطر وطن و مردمش جان‌فشانی می کند و این موضوع بسیار ارزشمندی است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تعامل خوب این دانشگاه با دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان تصریح کرد: ما در پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت نداریم و هرچه در توان داریم برای رفاه حال دانشجویان مهمان به کار خواهیم گرفت.


بیشتر بخوانید


ولیوند زمانی ادامه داد: امیدواریم رابطه کشورمان با کشورهای دوست و هم‌پیمان عمان، کره، هند و پاکستان مستدام باشد و این دوستی در حوزه‌های دیگر نیز تداوم داشته باشد و بتوانیم زمینه را برای زندگی خوب مردم کشورهای خود فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم، دانشجویان کشورهای خارجی نیز ضمن تشکر از فرماندهی و اساتید دافوس ارتش و ابراز خرسندی از حضور در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد، ارتش ایران را یک ارتش قدرتمند و صلح‌جو معرفی کردند و تاکید داشتند که همه ما سفیران صلح و دوستی کشور جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود خواهیم بود.

دانشجویان مهمان خارجی در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ برای طی دوره فرماندهی و ستاد و دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه پذیرش شدند و پس از گذراندن سه ماه آموزش زبان فارسی با حضور در مراسم جشن آغاز دوره سی‌ام فرماندهی و ستاد همراه با دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل علم و دانش شدند.

حضور در رزمایش‌های مختلف روی نقشه‌ کلاسیک و آب‌ خاکی و همچنین اعزام به منطقه عمومی منجیل برای بررسی منطقه عملیات از دیگر فعالیت‌های آنان بود که می‌توان گفت، دانشجویان پس از طی دوره فرماندهی و ستاد، به توانایی‌های تجزیه و تحلیل مسائل نظامی دست یافتند.

در پایان این مراسم که وابستگان نظامی کشورهای عمان، کره، هند و پاکستان حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر از دانشجویان خارجی تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار