زیرساخت های دانشگاه رازی برای برگزاری ترم مجازی تقویت می شود

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: برای ترم جدید سایت دانشگاه از طریق فیبر نوری با افزایش پهنای باندتقویت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ترم گذشته شاهد برگزاری یک ترم غیرحضوری بودیم و زیرساخت‌ها در یک حداقل‌هایی که لازم بود تامین شد و امروز خوشحالیم که در گزارش ارائه شده مسئولان آموزش، بیش از ۴۰ درصد نمره‌ها در دوره کارشناسی وارد سایت شده و اجرای تکلیف صورت گرفته است.

اعلمی‌آل‌آقا بیان داشت: یقینا همه ما دغدغه کیفیت‌بخشی را داریم که در این زمینه باید با یک نگاه نو و بررسی‌های عمیق‌تر موضوعات را تعقیب کنیم، در دانشگاه جلساتی داشتیم تا در صورت نیاز زیرساخت‌های ترم آینده تامین و تقویت شود چنانچه مسئولان اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه اعلام کردند برای ترم آینده تدارک این مهم دیده شده که از سایت دانشگاه از طریق فیبر نوری با افزایش پهنای باند بتوانیم ارتباط ایمن‌تری را داشته باشیم، اما آنچه که همه ما باید به آن توجه کنیم اهتمام در کیفیت بخشی به آموزش مجازی است.

 

اساتید برنامه ترم آینده را از هم اکنون تدارک ببینند

رئیس دانشگاه با اشاره به اتخاذ تمهیداتی برای رفع نواقص ارائه آموزش‌های مجازی برای ترم آینده گفت: ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای اساتید گرامی، برگزاری کلاس‌های مجازی در ترم آینده از مرکز دانشگاه انجام می‌شود و صرفا از طریق IP دانشگاه قابل پذیرش است و انتظار می‌رود اساتید گرامی برنامه خود را برای حضور جدی‌تر در ترم آینده، از هم اکنون تدارک ببینند.

 اعلمی‌آل‌آقا توضیحاتی در خصوص ذخیره‌سازی محتوا‌های درسی اساتید در سامانه LMS و... ارائه نمود و گفت: در تدارک خرید سرور‌های جدید و سیستم‌های ذخیره‌سازی بیشتر هستیم، اما در فضای امروز کشور و با توجه به این بازار نمی‌توانیم انتظار شرایط خیلی آرمانی برای تامین نیاز‌های دانشگاه داشته باشیم البته با توجه به زحمات همکاران گرامی خرید‌های خوبی تدارک دیده شده و در این زمینه بیشتر از گذشته اقدام خواهد شد.

اساتید می‌توانند برای احراز صلاحیت علمی به دانشجویان فرصت دهند

مقام عالی دانشگاه همچنین اشاره‌ای به ارزیابی دانشجویان از جهت تسلط بر دروس داشت و گفت: با توجه به وضعیت امروز و شرایط دانشجویانی که با ضعف امکانات و عدم برخورداری از فضای مناسب آموزشی سطح بهره‌برداری علمی آنان پایین آمده، اساتید می‌توانند برای احراز صلاحیت علمی دانشجویان ارزیابی‌های متعددی داشته باشند و با دادن فرصت به دانشجو می‌توان این مساله را تا حدودی کنترل کرد.

 اعلمی‌آل‌آقا با اشاره به وضعیت ارائه دروس عملی نیز گفت: برای ارائه دروس عملی به صورت فیلم و در فضای مجازی، اداره آموزش دانشکده‌ها باید لیست درس‌های عملی که به صورت غیرحضوری قرار است ارائه شود را در اسرع وقت به حوزه آموزشی دانشگاه ارائه نمایند و برای ارائه باقی دروس عملی اعم از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها نیز معاونت محترم دانشجویی تدارک استفاده از خوابگاه‌ها بر اساس پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا را دیده است.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: در ترم آینده باید خود را برای ارائه آموزش غیرحضوری و کیفیت بخشی به این مهم آماده کنیم، اساتید گرامی از هم اکنون برای تهیه محتوا‌های مناسب درسی فرصت دارند.

پیشگامی دانشگاه رازی در اتخاذ راهبرد هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها 

اعلمی‌آل‌آقا ادامه داد: در بحث هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها خوشبختانه سند الزامات هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها مجددا برای اجرا به دانشگاه‌ها ارسال شده کما اینکه دانشگاه رازی از دو سال پیش در تدارک این مسیر بود و خوشبختانه در بحث پژوهش‌های تقاضامحور این آمادگی در دانشگاه به وجود آمده و پیش‌بینی می‌شود در آینده ظرفیت تحصیلات تکمیلی به ظرفیت پژوهش‌های تقاضامحور پیوند بخورد.

او گفت:دانشکده‌ها بدانند اگر یک زمانی وزارتخانه جلوی ظرفیت تحصیلات تکمیلی آنان را به علت نداشتن پژوهش تقاضامحور گرفت، خیلی دور از ذهن نیست لذا از همین الان همه دانشکده‌ها حتی دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی هم باید به فکر ارائه پژوهش‌های تقاضامحور باشند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار